Kära vänner! Nu börjar jag bli lite dagvill… har inte riktigt koll på dagarna.
Men idag är det måndag, så igår var det söndag!
Och imorgon, tisdag, ska jag INTE till jobbet... så det så!
Efter midsommar och allt... börjar ledighetskänslan verkligen infinna sig!
Ledig, Ledig med stort L. Vila, slappa, njuta och ta dagarna som de kommer.
Igår var vi nere vid vårt sommarbo...
Så härligt och kul att det var folk nere vid sina sjöbodar också.
Det gav hela stället en så där extra gemytlig sommarkänsla.
Och jag tror baske mig att sista biten av jordgubbstårtan
från midsommarafton smakade ännu godare så här några dagar efter.
Timmarna gick, och vi hade det hur skönt som helst.
Efter fem, sex timmar knallade vi upp igen, och maken satte på grillen.
Sommarlov!
Mitt sommarlov
Vad jätteskönt mitt sommarlov ska bli
Med bad och sol och jordgubbar och glass
Tänk när man springer barfota i gräset
Och humlor surrar kring i solens gass
Och jag ska önska mig många soliga dagar
Så det blir varmt i vattnet i vår vik...
Sång av Anita Hagerland
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
♥
(bilder fotade av mig)




















Så härlig dag och skönt att du kommit ner i varv och bara är.
SvaraRaderaKram Carin
Hej Carin! Ja, nu är jag ledig... så skönt! KRAM
RaderaSå somrigt och skönt! Ni har det verkligen härligt i ert lilla bo vid vattnet. Läste också om din midsommar -så härlig precis som en midsommar ska vara!
SvaraRaderaJag missade midsommaren i år, vi är ju på resa i Norge och här firas inte midsommar.
Njut nu av sommar och ledighet!!
Kram från Ninnie
Hej Ninnie! Det är verkligen en speciell tid nu och vi försöker njuta av lugnet här vid vattnet.
RaderaMidsommaren blev mysig och precis sådär enkel och härlig som jag önskar. Men vilken fantastisk anledning att missa midsommar… en resa i Norge låter ju helt underbart! KRAM
Så härligt! Njut av ditt sommarlov nu! Kramar Marika
SvaraRaderaGo’morron Marika! Tack! Det ska jag göra!! KRAM
Radera