Kära vänner! Nu börjar jag bli lite dagvill… har inte riktigt koll på dagarna.
Men idag är det måndag, så igår var det söndag!
Och imorgon, tisdag, ska jag INTE till jobbet... så det så!
Efter midsommar och allt... börjar ledighetskänslan verkligen infinna sig!
Ledig, Ledig med stort L. Vila, slappa, njuta och ta dagarna som de kommer.
Igår var vi nere vid vårt sommarbo...
Så härligt och kul att det var folk nere vid sina sjöbodar också.
Det gav hela stället en så där extra gemytlig sommarkänsla.
Och jag tror baske mig att sista biten av jordgubbstårtan
från midsommarafton smakade ännu godare så här några dagar efter.
Timmarna gick, och vi hade det hur skönt som helst.
Efter fem, sex timmar knallade vi upp igen, och maken satte på grillen.
Sommarlov!
Mitt sommarlov
Vad jätteskönt mitt sommarlov ska bli
Med bad och sol och jordgubbar och glass
Tänk när man springer barfota i gräset
Och humlor surrar kring i solens gass
Och jag ska önska mig många soliga dagar
Så det blir varmt i vattnet i vår vik...
Sång av Anita Hagerland
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
♥
(bilder fotade av mig)




















Så härlig dag och skönt att du kommit ner i varv och bara är.
SvaraRaderaKram Carin
Hej Carin! Ja, nu är jag ledig... så skönt! KRAM
RaderaSå somrigt och skönt! Ni har det verkligen härligt i ert lilla bo vid vattnet. Läste också om din midsommar -så härlig precis som en midsommar ska vara!
SvaraRaderaJag missade midsommaren i år, vi är ju på resa i Norge och här firas inte midsommar.
Njut nu av sommar och ledighet!!
Kram från Ninnie
Hej Ninnie! Det är verkligen en speciell tid nu och vi försöker njuta av lugnet här vid vattnet.
RaderaMidsommaren blev mysig och precis sådär enkel och härlig som jag önskar. Men vilken fantastisk anledning att missa midsommar… en resa i Norge låter ju helt underbart! KRAM
Så härligt! Njut av ditt sommarlov nu! Kramar Marika
SvaraRaderaGo’morron Marika! Tack! Det ska jag göra!! KRAM
RaderaVilken sommarkänsla med sol, bad avkoppling- och visst smakar jordgubbstårta minst lika bra dagen efter.
SvaraRaderaHej Jossu! Nu har jag gått på ferieledigt! Och ja, jordgubbstårta dagen efter är faktiskt ännu godare! KRAM
RaderaÄLSKAR ert sommarbo! och vilken extra bonus att ni bara lätt kan knalla ner dit. Ni sover aldrig över där? Fattar om det är bökigt till max iofs.
SvaraRaderaJA Anna, nu kan du vara dagvill så mkt du vill. SOMMARLOV!!! OCH Mitt Sommarlov, älskade den låten när jag var liten. Kan texten utantill, haha. Det bästa ju, att vara i sommarboet hela dagen och sen gå hem och grilla, mmm ... LJUVLIGT!!
Men vilken fin dag ni hade i Oxelösiund! ÅÅÅ vilken idyll!! Er utsikt gick verklgien inte av för hackor. DET kan inte bli mer svensk sommar än så!!
Helt underbara midsommarbilder!! KRAMAR!!!!
Hej Annika! Tack fina du!! Ja, det är verkligen lyx att bara kunna promenera ner dit och hänga hela dagen. Jag har faktiskt inte sovit över än… mest för att det är så smidigt att bara gå hem, haha. Men maken har sovit där när det har blivit för fullt i huset😄
RaderaNu är det officiellt sommarlov för mig! Mitt sommarlov utantill, vilken nostalgi ändå!
Gamla Oxelösund var verkligen så fint, riktig svensk sommaridyll! Längtar bara ut till klippor, hav och den där utsikten som nästan känns overklig. KRAM