söndag 25 maj 2014

Vilket underbart dygn jag fick!


Sov som en prinsessa... fick frukost till öppet fönster i köket. Ja, det var för varmt att sitta på balkongen.
Lina bor i en stor tjusig lägenhet med sin familj i Aspudden. Verkligen ett jättefint grönt område.
Efter frukosten tog vi tunnelbanan till Slussen som tog max tio minuter.
Därifrån tog vi tog Djurgårdsfärjan ut till Djurgården...


Det var dags att besöka ABBA-museet! Vi fick en nostalgisk tripp med mycket kul att se, läsa och göra! 
Efter en och en halvtimma var jag helt slut! Så mycket intryck och ljud. Men absolut värt ett besök!


Vi gick och vi gick och vi gick...
En skön promenad bland alla människor och blomsterprakt... Stockholm ÄR vackert överallt!


När vi stod på Djurgårdsbron fick vi syn på Strandbryggan.  
Där tog vi en fräsch sallad och tittade på alla vackra människor. Vi satt länge och njöt av den tropiska hettan.
Det var en känsla av att vara i Saint Tropez bland alla  flashiga båtar och Brigitte Bardot wannabes.


Efter Strandbryggan promenerande vi på Strandvägen till Svenskt Tenn. 
Där kände jag inte igen mig! Det var helt omgjort... mycket större. Jag gillade det bättre innan faktiskt!
Men, men jag blev KÄR i en STOR rosa sammetssoffa... den skulle mannen aldrig gå med på, snyft!


Med hem kom 1 1/2 m tyg av Josef Franks Hawaii... älskar't!


Varsin cappuccino på Berns och efter det en kula citronsorbet i skuggan på Kungsträdgården.
Sist jag var där blommade alla träden rosa... nu var det grönt och vackert.


Innan tåget hem gick vi självklart in till den vackra boutiquen Mathilde... så mycket snyggt! 
Tar tåget upp igen efter midsommar när de har REA!


Klockan 17.44 rullade tåget hemåt... detta dygn var som en stor varm kram.
 1000-Tack Lina! Blir alltid så glad av att se dig!

Jag och Lina 1973 Best Friends Forever

Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

14 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Vilka underbara Stockholmsbilder! Måste in till city en nån dag snart känner jag!

Kram Jenny

Channal sa...

Stockholm tröttnar man aldrig på! En underbar stad!

KRAM!!

Anneli Stålberg sa...

Underbara bilder på en vacker stad! Härligt med gamla goda vänner! Kramar!

Channal sa...

Tack! Ja, det är härligt med gamla barndomsvänner!

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Tack för ännu flera underbara Stockholms bilder!
Vilken härlig helg du haft!
Kram

Husbilen Tuzzen sa...

Vilken underbar helg du har haft! Härligt!
Kram Helén

Annika sa...

Så underbart ni haft det! Och håller med dig Stockholm är verkligen en av världens vackraste huvudstäder. Jag längtar tills jag åker dit igen. Ha en fin dag. Kram Annika

Annika sa...

Vilken helg du haft!! UNDERBART!!!
Jag vet, Strandbryggan är verkligen just ett sådant ställe som du beskriver. Men jag tycker det är rätt kul att vara där iaf och spana in folk.
Du har tagit sååå fina bilder. Underbara allihopa.
Jag gillade också ABBA-museet, så kul att ha sett det!
Du får mig att längtar hem till min stad. Nu ska jag titta på dina jättefina bilder igen!
Kramar!!

Channal sa...

Varsågod! En helg som gör gott!

KRAM!!

Channal sa...

Balsam för själen!

KRAM!!

Channal sa...

Du har en lite längre bit att åka än jag! Så kul att få vara där.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Älskar ditt ställe! Kan aldrig få nogav det! Hoppas du snart får komma hit.

KRAM!!

Lena sa...

Oj, vilka härliga Stockholms-dagar du haft. Vå huvudstad är verkligen oslagbar.

Kram Lena

Channal sa...

Sannerligen! Helt enastående!

KRAM!!