fredag 19 oktober 2012

Galleri fredag!

Något som gör mig glad!



att fotografera - skissa o teckna - sommarlov - rött te - sudoku - broderier - gråpäron - vackra band o snören - bra verktyg - styrketräning - tystnad - julen - fina pennor - ängsblommor - klassiska romaner - resor - Mina älskade döttrar - grekisk sallad - överraskningar - KYSSAR - såpbubblor - Min egen Man - Franska Rivieran - matlagningsböcker - Nalle Phu - champagne - New York - fåglar - tulpaner - Mannens fina barn - smultron - cashmere - Mina föräldrar - vykort - Monet - Fårö - glassiga modemagasin - Mozartkulor - hemlisar - Mina bröder - födelsedagstårta - vitt torrt vin - Joyce Carol Oates - guldigt till solbränna - jazz - stormar - Kate Bush - pastellfärger - pioner - sorbet - poweryoga - måla akvarell - brandgula lönnar - skratta – glittriga lipgloss - fina tapeter - ostar - Jane Austen - rosor - VOGUE - Mallorca - Impressionismen - solmogna persikor - Carl o Karin Larsson/Sundborn - spetsar - Pippi Långstrump - Tradera - våren - Svenskt Tenn - Renässansen - skärgården - Alfapet - presenter - Brigitte Bardot - Teddy - åka bil på kvällen i regn och bilradion softar - Odd Molly - wordfeud - Monica Zetterlund - Riojavin - franska bondkök - Muminmuggar - visor - semla - Elsa Beskow - franska Rivieran - bigarråer - Bowie - syrener - vita T-shirts - klippdockor - Downton Abbey - Rom - klänningar - Seinfeldt - skinnstövlar - dockskåp - middagsfester - Helt hysteriskt - konstnärsböcker - vackra tyger - Lisa Ekdahl - skaldjur - Medelhavet - Paris - svartvita 40-50-tals Hollywoodfilmer - månen - pepparmint - snöflingor - akvareller - afternoon tea - sandaletter - Marilyn Monroe - segling - Country Living - grekiska övärlden - Ginger Rogers & Fred Astair - bli kliad på ryggen - hundvalpar - inredning - knäckebröd - 1970's disco - havsluft - melodikrysset - regnbågen - siden - blogga - sand mellan tårna - pistagenötter - arkitektur - kosmetikavdelningar - Winnerbäck - kattungar - mustiga soppor - sitta på café o ta en cappuccino + en kanelbulle och titta på folk - Botticelli - caipirinha - solnedgång - fruktträd i blom - Stockholm - fisk - segelbåtar - broccoli - decoupage - solglasögon - Munch - fotoalbum - Chagall - Pedro Almodóvar - väskor - god mat - Shakespeare - ängsblommor - pasta - efterrätter - friidrott - stjärnklar himmel - weekendresor - Greta Garbo - folkdräkter - franska - gratulationskort - öppen spis - snötäckta granar - London - Fråga Bengt - Cary Grant - mango o avokadosallad - MC - dagdrömma - örtkryddor - filmer - smycken - saltlakrits - bokhandlar – Ingrid Bergman - dansa - nagellack - parfymer - Neil Young - massage - Monikas mat - Sex and the City - hålla handen - Babushkadocka - söta paraplydrinkar - frukost på sängen - bio - se andras glädje - franska filmer - italienska - SVT - teater!!!


Du ska ha en underbar helg min kära läsare!
Titta in HÄR och se flera med samma tema!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

30 kommentarer:

Helens Universum sa...

Härligt sätt att ta sig en tankeställare på hur mycket saker man tycker om egentligen!! Tack för att du påminner!
Ha en underbar helg!
Kram Helen

Blommiga Rutan sa...

OJOJOJO! Det var mycket på en gång!!! Instämmer! Gillar det mesta av detta också! Härligt, positivt, livsbejakande!!!!

Fina kläder i förra inlägget. Time out wrap cardigan finns även i min garderob i hm... några färger.

Kram och trevlig helg
Anncathrine

Channal sa...

Finns så mycket! Skulle kunna göra listan ännu längre...
KRAM!!

Channal sa...

Lätt att ta allt för givet... men det finns så mycket glädje runt omkring oss!

Ahhh du har den i flera färger, Lovely!!
KRAM!!

Annika sa...

Härlig glad-lista :-).

Channal sa...

Härligt TEMA!
KRAM!!

Desiree sa...

Åh jag gillar ditt inlägg jättemycket. Jättefina kollage. Verkligen kreativt tänkt. Här finns ju massor av inspiration och glädjeämnen att hämta. En lista värd att spara och ta fram med jämna mellanrum.
KRam!

Anonym sa...

Härliga kollage med mycket glädje!

Hemma på Sjuan sa...

Så många härliga bilder! Roligt tema!
Första gången jag är här inne, vilken fin blogg du har! Kram Suss

Channal sa...

1000-TACK för temat! Älskar't!

Oftast är jag bra på att glädjas åt det mesta men visst behöver jag påminna mig ibland! Så är livet!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Glädje är balsam för själen...
KRAM!!

Channal sa...

TACK! Välkommen Suss =)
Ska kika in till dig... KRAM!!

Life´s Silverlining and I sa...

Härligt att ha så mycket att bli glad över! Babushka dockor till och med:) kramen fina du!

Channal sa...

Jag har en babushka som jag fick av min äldsta bror när han kom hem från Moskva! Jag var kanske åtta år. Jag har lekt med den så mycket! Nu står den i min bokhylla. Varje gång jag ser den blir jag faktiskt GLAD! En härlig barndomskänsla!

KRAM!!

Freja sa...

En underbar helg önskar jag dig med! Härligt med så mycket glädje en fredagskväll!

Channal sa...

Eller hur!! Underbart!
KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Helt otroligt underbart! Tack för det här fantastiska inlägget Anna. Jag får lust att föra glädjeskutt :-)

Livet är ju verkligen härligt!

KRAM!

dianasdrömmar sa...

Vilket underbart inlägg Anna och härliga bilder stor kram Diana

Channal sa...

Ja Lotta! Vi gör det tillsammans! Stora glädjeskutt... skutt Skutt SKUTT!!
KRAMAR!!

Channal sa...

Tack!! Stor KRAM till dig med Diana!

Annika sa...

Underbara saker! Och visst finns det massor att vara glad över. Kram

Channal sa...

Det finns så mycket så mycket!!
Som en skön lördag... KRAM!!

A House With A View sa...

Häärligt inlägg:)))

Kraaaaaaaaam aka

Channal sa...

TACK!
KRAM!!

Bara Sara sa...

Men åhhhh!!! va du har mycket att vara glad för dina du!! Om jag skulle göra samma lista skulle jag ta med Tankesmedjan i P3 - det programmet skrattar jag hejdlöst åt!! Kram Sara

Channal sa...

JA!! Finns så mycket som jag inte har fått med! Tankesmedjan, Ring så spelar vi och Karlavagnen + ALLA filmer!
KRAM!!

Annika sa...

SÅÅÅÅÅ BRA!!
OCH vad KUL att du listade så mkt som du tycker om!!
GILLAR!!
Mkt bra tolkning av temat.
Perfekt.
KRAM!!

Channal sa...

TACK! Listan kan jag gör ännu längre! Så mycket runtomkring mig som gör mig GLAD! KRAM!!

Christina sa...

Det var inte illa! Vilken härlig lista!
Blir glad jag med :-D

Channal sa...

Kul att det smittar av sig!
Ha en GladDag! KRAM!!