fredag 8 februari 2013

Rosa vintermorgon...

Det stora fågelägget som är ett matbord till pippifåglarna kommer från Paradisverkstan på Öland.
De har SÅ MYCKET FINT! Älskar deras keramik. Titta in HÄR!
Den rosa morgontimman var julkortsvacker... fågelkvitter, milt och vindstilla!
Jag var bara tvungen att gå ut på en liten fotograferingspromenad. Men jag gick INTE ut på isen idag!
 Det är ingen hemlighet att jag längtar efter våren... men snön kan få ligga kvar till sportlovet vecka 8!
Sen, sen vill jag se massor av knoppar, sol och ljusgrönt!!
Vila i din väntan... psalm 205.

Vila i din väntan.
Stilla mötet sker.
All din stora längtan Herren hör och ser.
Våga vänta tryggt... snart har dagen grytt.
Våren visar vägen... Gud gör allting nytt.
Genom din ångest när allt är svårt... delar Gud din smärta och all din gråt.
Om fyra månader ligger jag här på bryggan och glassar i solen och doppar tårna i vattnet... 
Det kommer bli en het kanonsommar! Eller hur?!
Ledig fredag... skön fredag... förutom att nu är det min Lottas tur att ha feber och snorig näsa!
Hon var sämre igår... något bättre idag! Skönt! Just nu tittar jag på Efter Tio med Malou von Sivers, jag gillar henne. Ett mycket bra TVprogram. Ikväll blir det charkisar,ett glas rött, På spåret och Skavlan! 
Fredag är min favoritdag! TGIF! Du ska ha en finfin dag min kära läsare!

Varm kram till alla... Anna
Du kan se fler snöstjärnor här... snowflake slideshow
Varje snöstjärna är unik... precis som du!
(foto av mig via Instagram)

25 kommentarer:

anettan sa...

Vilka härliga bilder. Bra att du skippade isen idag. Ha en underbar fredag och krya på Lotta. Kram Anette

Home2tiny sa...

Jamen snön är bara så vacker som du så härligt ha fångat i dina bilder. Fantastiskt väder här på västkusten o jag har varit ute för första gången på en vecka, sååå skönt att få andas frisk luft. Ha en härlig fredag o njuuut. Kramisar Tina

Channal sa...

TACK! Lotta mår redan bättre =)
Underbar frdag till dig med!
KRAM Anna

Channal sa...

Så skönt att du mår bättre!!
Njut av fredagen! Din LCHFpaj blir till Mello imorgon!
KRAM!!

Annika sa...

ÅH så underbart vackert! Du vet nog att jag är avis på er.
jätteavis!
Underbara vinter som jag fått så lite av dessa vintermånader.
Just det där rosa är så talande vintrigt.
Klart det ska vara riktig vinter hela februari ut.
Allt annat vore märkligt.
Säger som du, i mars får våren komma.
KRAMAR!!!

Husbilen Tuzzen sa...

Oj vilka vackra bilder!
Hoppas du får en skön helg!

Kram Helén

Channal sa...

JA!! I mars får våren komma! Minns förra året att våren kom så tidigt till er!! Snökaoset kanske kommer ner till er nu efter norra östkustens oväder!

KRAMAR!!

Åse sa...

Vilka härliga bilder, paradisverkstan har så mycket fint var där i sommras skulle kunnat fyllt bilen med alla härliga saker. Ha en fin kväll

Channal sa...

TACK! Visst har de mycket fint! Får bli en liten sak i taget... när jag gör ett besök där!

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...



Hej Anna!

Vackra bilder. magiskt vackert med det rosa ljuset...
Underbar text i psalmen.

Önskar dig en skön fredagskväll
Kram Anncathrine

Channal sa...

TACK!
Detsamma till dig Anncathrine!
KRAM!!

Bara Sara sa...

Åh! I somras var jag för första gången på Paradisverkstan- kan inte annat än älska stället! Låter som en underbar fredag- exklusive förkylningen! Kram Sara

Välkommen Hem! sa...

Åh, det där rosa skimmret över Bråviken är så vackert! Saknar det från vårt förra hus då det även kunde vara starkt rött, nästan som en eldig tavla!
Skönt att du inte gav dig ut på isen!...
Kram vännen! Önskar dig en fin helg! Judita

dianasdrömmar sa...

Så vackert Anna, ska bli jättemysigt att ses :) kram Diana

Channal sa...

Ja, Jättemysigt!
KRAM!!

Channal sa...

Så du har också bott vid Bråviken! Den röda timmen är fantastisk!!
KRAM!!

Channal sa...

Visst är det vackert på Paradisverkstan!!
KRAM!!

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fantastiska bilder, vilken härlig utsikt du har!
Åh jag håller med diana, det ska bli så kul o ses!
Kram Helena

Channal sa...

TACK! Visst ska det bli kul! Spännande!
KRAMAR!

Felicia sa...

Fantastisk duktig fotograf är du Anna :) jag ska snart börja fota lite grann jag med min kameran. Men du har ju så fin utsikt att fota. Hos mig är det ju massa hus och träd ivägen ;) ha en fin söndag.
KRAM!!!

Channal sa...

TACK!! Du är världens gulligaste! Du tar världens finaste bilder du också! Vi får ta en dag och gå ut och fota Vintern på sportlovet som vi gjorde i höstas!
KRAM Anna

Christina sa...

Vilket fantastiskt inlägg! Så vackra bilder!! Och den där psalmen, vad fin och passande, vackert!
Kram!!

Channal sa...

TACK!! Kramar!!

Felicia sa...

Ja, det vill jag jätte gärna göra vore jätte roligt att göra igen :)
Kram

Channal sa...

Lotta får fixa våfflor! Blir kanon!
KRAMAR❤