tisdag 9 juni 2015

Drag under galoscherna!


Och Vips Så är varenda dag och helg inbokad med jobb och trevligheter.
Det känns helt enkelt toppen... jag följer bara med i flödet.





En toppenkväll igår med mitt roligaste arbetslag... ett mycket trevligt umgänge.
Massor av skratt och babbel... kramp i skrattmusklerna och ute blev kvällen helt plötsligt ljum. 
Glädjepirr i hjärtat!



Idag har det varit full fart i bildsalen hela förmiddagen.
Femmorna hann göra klart sin fina gipsmasker. De är så duktiga! De blev helt underbara...



Det här är bara några av alla fina masker. 
Jag fotograferade alla och de ska ramas in och sättas upp i korridoren.
Efter lunchen blev det sol och bad tillsammans med fyrorna... 





En stund att njuta... matsäck, solen i ögonen och sand mellan tårna. Ett bra avslut på en kreativ skoldag.






Full fart resten av veckan med studentfirande och mycket annat... bara lite stressad.
Förberedelser hela dagen imorgon och på torsdag inför fredagens student... min älskade Lotta.
 Just nu har jag min stora tjej Ida här hemma ikväll sittande bredvid mig... mysigt!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

22 kommentarer:

anettan sa...

Så härligt det ser ut och vilka fin masker.
kram Anette

Anne-Marie sa...

Du har verkligen drag under galoscherna. ;) Blir nästan matt av att läsa om allt du gör.
Den där efterrätten (antar att det är en efterrätt) i glas"skålen" ser spännande ut. Vad är det?
Nu verkar ni ju ha fått litet mer värme i alla fall.
Underbart med vattnet, blommorna och de badande barnen. :)
Kram!!

åse sa...

Härligt med hjärtepirr och kramp i skrattmusklerna, riktigt ljuvliga sommarbilder. Ha en fin dag . Kram Åse

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,
Vilka svenska bilder.
Jag måste säga att jag är grymt imponerad av elevernas masker! Härliga som bara den!
Åh, ni har badväder?! Här i Dalarna har vi typ 9 grader varmt, brrr

Ha det fint.

Kram, Anneli (som startat ny blogg :-)

Channal sa...

Visst blev de fina!
KRAM!!

Channal sa...

Hoppas värmen stannar och att det blir ännu varmare! Det är en efterrätt och så god! Mangosorbet med italienskt marängtäcke.

KRAM!!

Channal sa...

Hjärtepirr och kramp i skrattmusklerna det kan man leva på länge! Det gör så gott!

KRAM!!

Channal sa...

Maskerna blev de så nöjda och glada över! Jättefina blev de! De var modiga som badade! Kan inte ha varit mer än 17-18 grader i vattnet. Solen värmde skönt på land.

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Vilka fina masker! Jätteläckra! Så stolta dom måste känna sig! Underbart att se lite badbilder, här är det fortfarande alldeles för kallt, vi ha inte ens badat i poolen ännu, och det brukar vi göra i mitten av maj.
Åhhhhh, Moules Frites.... Nu blev jag hungrig, det är ju sååååå himla gott.

STORT Lycka till nu med studentfesten, Ojojo så roligt, blir lite avundsjuk, här är ju dom festerna avklarade för flera år sedan, men så roligt det var!

Kramar Anncathrine

Annika sa...

Så fina sommarbilder.
Älskar den bilden med flickan och sommarängen. Den är sååå vacker.
OCH maskerna är verkligen otroligt FINA!!
Antar att det var väldigt kallt i vattnet. Men sånt brukar ju inte ungar bry sig om :-)
Kramar!!

Glamour-Psykologen sa...

Vilken härlig sommar känsla!! :) Och den där desserten på bilden - vad var detför nåt smaskigt? Ser ut som nåt marängigt på toppen, stämmer det...? Sugen blev jag hur som helst! ;) Kram!

Unknown sa...

Oh, vad roligt du verkar att ha med dina arbetskamrater och på ditt jobb. Kul! Varmt lycka till med studentfirandet. Det blir säkert en toppendag.
Kram
Maria

Home2tiny sa...

Så somrigt och underbart, men bada...brrrr modiga ungar. Här har varit kanonväder idag förutom den där eländiga blåsten som inte ge med sig... men hur som helst sol och det är jag oändligt tacksam för. Helt fantastiska bilder du bjuder på. Kramisar Tina

Channal sa...

Ungar de hoppar i när det är typ 18 grader! Tur vi hade det så varmt i solen. Själv vill jag bara bada om det är +25 grader. Ojoj så mycket vi har att fixa nu... full rulle!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Så himla kallt var det inte i vattnet. Men själv badade jag INTE! Njöt av solen på land =)

KRAM!!

Channal sa...

Den var jättegod! Mangosorbet med italiensk maräng... mmmm...

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Kommer säkert bli en jättefin dag! KRAM!!

Channal sa...

Ungar är modiga och nästan alla badade! Det var kav lugnt och jätteskönt i solen. Vattnet var väl runt 18 grader. Blåsten är borta här. Skönt!!

KRAM!!

Anonym sa...

Wooo....Fantastiskt ♡
/Sommarkram

Mamma C sa...

Härligt när det rör på sig och det är mycket roligt och trevligt. Vilken tur med vädret när ni badade. Eller kidsen i alla fall.
Kram Mamma C

Channal sa...

Mer sommar o sol vill vi ha!!

KRAM!!

Channal sa...

Haha ja kidsen de badade! Fullt med roligheter... snart lite lugnare!

KRAM!!