söndag 22 april 2018

Firat en jubilar!

Kära vänner! Vilken underbar sommar vi har fått! 
Men här har vi mest legat nerbäddade och proppat i oss Alvedon!


Mitt i allt snytande ajaj, ojoj, hosthost och ujuj har maken firats!
Puss och grattis älskling


Som jag har sagt många gånger tidigare... den man älskar kan man aldrig skämma bort för mycket!


 Mysig start på födelsedagen trots feber... frukostbricka och många paket!
I paketen låg det en snygg murarskjorta i vitt linne från Oscar Jacobson, turkosa Björn Borg kalsonger...


 ...en blå slips med glasstrutar från Eton och konsertbiljetter till kvällen i Kärlekens tecken


En fin och stämningsfull vårkonsert i St.Olais kyrka med Sonja Alden och Andreas Weise.


Innan konserten satt vi ute och njöt av sommarvärmen och ett glas rose...


Blev en liten promenad till kyrkan som ligger mitt i stan.


En innerlig konsert med Sonja Aldén och Andreas Weise om kärlek i en tid när den verkligen behövs! 
De båda artisterna gav sina bästa tolkningar av svenska och internationella kärlekslåtar.
När Sonja sjöng "Gröna små äpplen" och hennes egen "För att du finns" blev det väldigt känslosamt.


Kvällens soundtrack... har jag sjungit många gånger till maken =)


Efter konserten gick vi ut och åt enkelt och jättegott på Pig n’ Hen.


Maken blev glad när han blev grattad av sin bror i telefonen.


Vi fick en mysig och fin födelsedag fast vi inte var på topp!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon!
Grattis till maken! Och vilket vackert kort du har gjort och som matchar tapeten :-) Fina presenter och verkligen härligt motiv på slipsen.
Vi har också varit sjuka, riktigt rejäla förkylningar och hosta och något som sitter fast i bröstet och smo man vill hosta upp eller ner...
Ja, iallafall så härligt med sommarvärme. JAg tror att våren bara kommer att explodera nu.
Kramen och ha en fin söndag,
Anneli

Channal sa...

Tack! Ja, usch det sitter i bröstet! Och min gamla mamma som var hos oss förra helgen har blivit inlagd med lunginflammation. Nu måste vi alla bli bra när våren är här.

KRAM

Annika sa...

Grattis till maken i efterskott! Och jag förstår att konserten var känslosam. Jag tycker allt blir så mycket mer känslosamt när man är i en kyrka. Krya på er och ni är verkligen ett vackert par. Kram Annika

Mamma C sa...

Grattis i efterskott och vilken dag ändå fast ni inte var riktigt bra. Tjusig klänning du hade på dig.
Kram Carin

Channal sa...

Tack rara du! Visst blir det mer stämningsfullt i en kyrka.

KRAM

Channal sa...

Tack! Ja, jag var dopad med Ipren och Alvedon! Det är en blus från Twist & Tango. Hade vita jeans till.

KRAM

Ninnie sa...

Vilken fin kväll! Hoppas förkylning o feber har släppt nu, så ni kunnat njuta lite mer av den härliga vårhelgen som varit.

Channal sa...

Tack! Har legat hela dagen så jag är pigg till imorgon. Men då ska det visst bli regn!

KRAM