tisdag 18 september 2018

Great days! So much to be thankful for.

Naxos
För två månader sedan spenderade maken och jag två veckor i Grekland. 
Första veckan var vi på Paros med en dagstur till Mykonos. Det kan du se HÄR och HÄR
Den andra veckan var vi på favoritön Naxos... här bjuder jag på en bildbomb därifrån.
Sitter nämligen och gör fotoböcker från Grekland 2018.


Naxos Beach Hotell
 Vi bodde fint precis vid St George Beach som ligger strax utanför Naxos stad.



Varsitt glas vin vid poolbaren innan utgång...



På mindre än tre minuters gångväg från hotellet kom vi fram till stranden... 
...och efter ytterligare tio minuters promenad var vi mitt i stan.

St George Beach

Här tillbringade vi de flesta dagarna... sand som potatismjöl och salta svalkande bad! Älskar't!



På andra sidan bukten sticker vackra Naxos stad Chora upp.


Vindsurfarnas paradis...



Vårt favoritlunchställe bjöd på goda fräscha rätter. Och OMG vilka goda nypressade juicer de hade!


Efter en heldag på stranden var det skönt att bara ligga och chilla i skuggan vid hotellpoolen.


På kvällen var det hela baletten med middag, uppklädd och med rött läppstift.



En dag bilade vi runt ön och njöt av den hisnande utsikten med hav, berg, gula fält med ginst och vita byar.




Kourosen, stenblocket likt gubbarna på Påskön, är Dionysos. Han har legat där i mer än 2500 år. 




Naxos stad Chora




Den här staden är riktigt rolig... det är en genuint levande grekisk stad och den har ett otroligt utbud av allt!




Första kvällen bjöds det på fyrverkerier... och alla var ute! Ja, ALLA! Så mycket folk.




 Agia Anna Beach

På andra sidan av St George Beach ligger Agia Anna. En riktig liten pärla med flera små tavernor.
Turkost kristallklart varmt vatten... flata klippor eller mjuk härlig sand att ligga på.




Och helt plötsligt dök det upp en stor sten som såg ut som en strandad haj! Hjälp!


It was hard to say goodbye to all that...
Mysigt att sitta och titta i fotoalbum från våra greklandssemestrar när mörkret och kylan faller på.
Men hörr'ni! Vilken sommarvärme vi fick idag.. helt underbart ute!

Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Anneli sa...

Anna, Vilka underbara bilder! Jag älskar ju Grekland och har i princip vuxit upp där eftersom min moster med familj och kusiner och hela baletten bor Kifissia lite norr om Athen. Sedan jag var tonåring så var vi alltid ute på öarna med kusinerna. Mykonos var förstås favoritön då eftersom det är lite av en party Ö och på Naxos driver en av kusinerna en bar på somrarna. Paradiset! Verkligen. I framtiden skall jag åka mer till Grekland. Nu har mostern skaffat fäbodstuga bredvid mina föräldrar norr om Orsa :-) Tack för att du delar sådana underbara bilder. Och snygg röd klänning och Flattered-skor! :-) Kramen och ha en fin kväll! Anneli

Anneli sa...

Glömde att skriva....bilden med flickan på muren och åsnans öron som sticker upp....PRICELESS!!! Fantastisk! Att fånga ögonblicket och stunden, verkligen.

Mamma C sa...

Vilken härlig bildbomb du bjöd på från er fina semestertripp till Grekland.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Så häftigt, klart du måste åka dit! Ta med dina döttrar. Haha vilka underbara partyminnen vi har från det glammiga 80-talet! Den atmosfären på öarna är borta eller så har jag bara blivit gammal.

KRAM

Channal sa...

TACK! KRAM igen...

Channal sa...

Tack Carin! KRAM