fredag 13 december 2019

Glad Lucia till alla!

God kväll alla vackra själar! Har ni sett någon Lucia idag?
 I morse när jag slog upp mina gröna var det alldeles kolsvart ute.


Det är tur att vi har Lucia denna mörka tid av året.
 Älskar Lucia och hennes följe som lyser upp i vintermörkret.

Mina sexor bjöd på en stämningsfull Lucia i skolan idag... de är bäst!
Efter jobbet åkte jag till finbageriet och köpte lussekatter och vidare till mamma.
Vi fick en mysig luciafika tillsammans, mamma och jag.


Ikväll blev det en riktig festrätt till till fredagsmyset... MUMS!


Vill tipsa om det jättegoda franska rödvin, Château d'Anglès. 
Det fick vi till maten på Donners Brasserie i Visby, vinet finns som beställningsvin.
Det passade utmärkt till fredagsmyset som denna fredag var...
Svensk oxfilé medium rare, potatisterrine, härlig pepparsås spetsad med cognac samt baconlindade haricots verts. 


Kvällens soundtrack...



Fin Luciakväll till dig min kära läsare! 

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

2 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Jag har en semesterdag idag och efter ett besök hos en bilmekaniker skulle jag lyssna på SvT Play och Luciamorgon. Det var inte riktigt min “stil” - gillar de mer traditionella Lucialåtarna så hittade en YouTube-video (lade ut den på min blogg) med Adolf Fredriks musikklasser från idag. Det var en väldigt fin kyrkokonsert med de “gamla” Luciasångerna.
Jonnas video var verkligen stämningsfull. Lade ut den också hos mig. :)
Kram!

Channal sa...

Härligt med en semesterdag! Fantastiskt att kunna se svensk TV i USA. Jonna Jinton är fantastisk. Som en mix av Carl Larsson o John Bauer.

KRAM