söndag 28 mars 2021

Dag 87 - 2021 och sommartid!


Vaknade klockan sex och det var kolmörkt ute... märkligt! Så MÖRKT!
Sen kom jag på! Ja, just det... det är ju sommartid. Klockan var bar FEM! Somnade om.
Efter några timmars sömn vaknade jag istället av att det snöade! Stora vita snöflingor.
Jag älskar våren... ljuset... uppvaknandet... den spirande värmen. Ja, som en soluppgång!
Men det jag inte gillar på våren är alla bakslag! Det så kallade aprilvädret. Nej tack!


Ni som följt mig länge vet att jag även gillar hösten. Det är mer som en solnedgång.
Och då bara jag älskar alla bakslag! Du vet... indiansommar... brittsommar... varma sköna dagar.
Ja, ja... vi hade i alla fall tur med vädret igår och snön har mer eller mindre redan smält bort.



Gnejs och granit... vet du skillnaden på våra vanligaste bergarter? 
Gnejs ser ut som bacon. Randigt och vackert.
Granit är mer prickigt... som små korn. Granit kommer just från latinets granum som betyder korn.





Skön söndag till dig!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Pratade med ett av våra barnbarn idag och hon visade oss fulvädret som hade kommit med mobilen.
Kram Carin

Channal sa...

Tur det försvann fort! Hoppas på sol till påsk.

KRAM