tisdag 6 april 2021

Annandag pĂ„skđŸ’›đŸ„

KĂ€ra vĂ€nner! Hoppas ni haft en skön och vilsam pĂ„sk! 
Ätit ordentligt, njutit, gömt och letat massor av Ă€gg!


HÀr har vi haft Ànnu en Àggjakt... och helt plötsligt bara +1 grad och snö!



Frank och Alma de hade kul i kylan och hittade mĂ„nga fĂ€rgglada Ă€gg! 
Full rulle och korgen blev fylld till bredden med massor av smÄ pÄskÀgg.


Även tvĂ„ stora pĂ„skĂ€gg hittades vĂ€l gömda inne i lekstugan.



En nöjd och pirrig Alma... sÄ spÀnnande med pÄskÀgg.


Plötsligt tittade solen fram och snön smÀlte bort... men fortfarande kyligt i luften!


Frank beundrade de fina vita panseerna i de röda balkonglĂ„dorna... 
...medan Alma fick smak pÄ honungsmelon och vindruvor i köket.


Mmmmmm... mums vad gott!
DĂ€r pĂ„ pĂ„skbordet fanns inte bara frukt... utan Ă€ven... en rinnig camembert, 
skĂ€rgĂ„tdssill, potatis, grillade korvar, gurkmajonnĂ€s, ketchup, senap, 
rĂ€kor, Ă€gghalvor med rom o annat, revbensspjĂ€ll, min lax- och spenatpaj, 
sallad med smak av jordgubbar, makens Janssons frestelse och hans egna köttbullar.



FrÀsch vÄrsallad med jordgubbar och dressing med sweet-chili-jordgubb.
Salladen passade perfekt till min lyxiga lax- och spenatpaj.



Klart man mÄste ha en pÄskbuffé nÀr det Àr pÄsk...


Runt bordet satt... Alma, Frank, Lotta, Mike, Ida, maken och jag!
Vi var en liten krets pÄ sju personer. NÀsta Är hoppas jag att vi kan vara tillsammans allihopa, tio fler.
Jag har funderingar över hur vi ska göra nÀr maken fyller Är om tvÄ veckor.
Hoppas innerligt att solen skiner och att vi har mÄnga plusgrader sÄ vi kan sitta ute med alla vÄra sjutton.


Lotta koncentrerar sig pÄ att skala rÀkorna... Mike tog tre omtag... det Àr kul tycker jag.
Alla tyckte att det smakade bra... och tÀnk att pÄskmust Àr lika gott som julmust.


Inte lÀtt att fÄ till en bild pÄ syskonparet tillsammans... men, men vad gör det nÀr jag fÄr ha dem hÀr.
IgÄr pÄ annandag pÄsk, den 5 april fyllde vÄr stora kille Theo 8 Är.
Han har verkligen blivit en stor kille och vi Àr sÄ glada som har honom hÀr nÀra oss.
SjÀlvklart ringde vi och grattade ÄttaÄringen via facetajm direkt pÄ morgonen.


Morfar och Theo augusti 2017 i Antibes... mot playan!
Puss och Grattis Theo... vi Àlskar dig!

MÄ solen skina pÄ dig var du Àn Àr min kÀra lÀsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, tÀnk nÀr man kan trÀffas alla igen utan bekymmer.
Hoppas det blir fint vÀder nÀr din man fyller Är sÄ ni kan ha fest utomhus.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Ja, vi fÄr hÄlla alla tummar o tÄr!

KRAM

FrÄn Glam till Damm sa...

Mums, mums sÄ mycket gott! Jag brukade alltid göra en laxkrans kom jag pÄ nu. Det var lÀnge sedan sÄ det kanske jag skall börja med igen. I Är blev vi bortskÀmda av mamma och pappa och fick gÄ och sÀtta oss vid dukat bord pÄ fÀboden.

Att fÄ glÀdjas genom barnens ögon Àr det bÀsta. Man blir som barn pÄ nytt sjÀlv.

Oj sÄ mÄnga ni Àr nu, och ja bÀsta betyget Àr nÀr nÄgon tar omen massa gÄnger :-)

Jag hÄller tummarna för att ni ska fÄ finvÀder sÄ att det gÄr att fira maken utomhus med hela familjen samlad.

Varm kram och njut av resten av pÄsklovet!

Anneli

Channal sa...

Laxkrans lÄter spÀnnande! BerÀtta vad det Àr. Mysigt med pÄsk i fÀboden.

Lycka i ett barns ögon ger mig dubbel glÀdje! Ser inte sÄ lovande ut med vÀdret i april. Men vi fÄr hoppas!

Detsamma till dig! KRAM