torsdag 10 juni 2021

Kära du och alla andra!

 Det blir varmare, soligare och roligare för varje dag.
Nu har alla skolbarn gått på sommarlooov!

Min dag innehöll allt!


Klockan TIO hoppade mina elever ut genom fönstret med en klubba runt halsen och ett stort kuvert i handen.

Tack och hej då till fyran!

När skolavslutningen och avtackningarna var klara åkte jag och hämtade Lotta, Ida, Frank och Alma. 



Vi tog en lunch tillsammans på Oscarshäll i Kolmården... tjusig utsikt över Bråviken.





Mätta och belåtna stationerade vi oss nere vid vårt sommarbo.


Där var vi länge... och bättre än så här kan man knappast börja sitt sommarlov.



+19 grader i vattnet... och det blir bara varmare och varmare för vaje dag.



Ska man ut och ro i lilla båten... ja då måste flytvästen på!





Frank tycker att det är lika roligt att bada som att stå och spana med kikaren... 
...det händer en hel del på Bråviken.


Till kvällen var det på tu man hand med maken.
Det bjöds på grillad korv med sötstark senap och ett glas rosé till doften av kaprifol.


Och nu är det God Natt! 
Kudden ropar mitt namn... fröken Anna jobbar bara tre dagar till. 
Fredag, måndag och tisdag. Tjohooo!

Glad sommar och kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Härligt att äntligen sommarlovet är här.
Vilken fin bild den först var. Och den på Alma, som gör precis som alla småbarn gör när de skjuter upp solglasögonen "tar mitt på" 😁.
Mysig början på sommarlovet vid ert Sommarbo.
Här ska det också tas ett glas rosé idag till fisken.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Channal sa...

Tack Carin! Så underbart med ledigt och att värmen har kommit!
Fin fredag till dig också! KRAM Anna

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Vilket härligt sätt att få starta sitt sommarlov: Fika med mormor och sedan bad och sol. Även du fick en prefekt avrundning på dagen ser jag :-)

Vi skickade hem våra elever igår, fredag och nu kör vi två K-dagar måndag och tisdag och sedan är det SOMMARLOV! Man tror knappt det är sant.

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Jag jobbar också mån-tis. Sen som sagt SOMMARLOV!!

KRAM