måndag 4 januari 2010

Heja Pippi Långstrump!

Pippi är min stora barndomsförebild och det har blivit folk av mig med =) Tjolahopp!


Pippi tillsammans med bästisarna Tommy o Annika

Jag var själv kompis med ett syskonpar som jag bodde granne med när jag var liten. De hette Tomas (nästan som Tommy) o Annika. Han var så lik Tommy och Annika hade ljusbrunt hår precis som Annika i TV-serien och filmerna. Det ni, det går inte av för hackor!

Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump är en tuff brud!

Jag och min barndomsvän Åsa älskade att klä ut oss till sjörövare när vi var små.

Modebilder från Drome Magazine... http://www.dromemagazine.com/

  • TV-serien om Pippi Långstrump -1969 (jag var 6 år o helt tagen)
  • På rymmen med Pippi Långstrump -1970 (7 år o överlycklig som får gå på bio)
  • Pippi Långstrump på de sju haven - 1970 (7 år o sjörövarfeber)
  • Här kommer Pippi Långstrump - 1973 kom filmatiseringen av TV-serien. Jippi Pippi!

Jag och Åsa gjorde Pippis magiska formel:
Fina lilla Krumelur jag vill aldrig bliva stur!
Den kreativa människan har barnasinnet kvar!

Kram till alla... Anna

Inga kommentarer: