måndag 20 oktober 2014

Fantastiskt vackra tavlor...

Go'morron alla vackra... nu laddar vi för en ny vecka! 
Helgen har varit himla skön! I lördags var vi på vernissage och i söndags blev det mysig höstlunch.


Floristen Linnéa Persson är så duktig! Hon gör helt underbara fantasi-insekter av blommor och blad.
Hennes konstverk är proffsigt fotograferade. I lördags hade hon vernissage på Lauritz.com.
Tavlorna finns nu ute på aktion... både mannen och jag blev förtjusta i hennes alster.
Hoppas vi budar hem en av dem. Inte ofta jag känner så här starkt för ett konstverk.Vore en skatt att äga en.




Det är svårt att göra de fina tavlorna rättvisa här på bloggen... de måste ses på riktigt.
 Linnéa har även en jättefin liten blomsteraffär i min stad... VIDE Florist. 
Jag följer henne på Instagram där hon visar vackra blommor och saker från sin butik och hem. 
Just nu har hon även en tävling på Instagram... titta in till henne HÄR!



Alltid vackra helgbuketter i butiken och så mycket fina vaser och roliga växter.
Sist jag var där kom detta läckra träd med hem... även Ida fick med sig ett hem till sig i en stor vit ananasvas.


Effektfullt mot den vita väggen och keramiktavlan med silvernäckrosor.
Vet inte vad trädet heter men jag är jätteförtjust i det... den står fint i Waldemarsuddekrukan.


Pegasus gjorde min Ida när hon gick på lågstadiet... älskar den!


Även så glad för Kamelo-lampan som jag fyndade av Judita/Välkommen hem. 
Hos VIDE hittade jag söta vaser täckta med fjädrar... passar perfekt till lampan. 
Den mindre vasen blev en fin ljuslykta.


Nu kör vi! Nästa vecka har jag höstlov! Känns helt ok!
Allt ljus på DIG min kära läsare!

Varm kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

12 kommentarer:

Sahra sa...

Förstår vad du menar ang tavlorna. Fantastiska. Jätteläckra. Vill också ha en eller helst två!
Som jag redan sagt. Trädet. Mot det vita. Med den guldiga tavlan. Såå snyggt.
Kram

Paulahelenas sa...

Fina tavlor :)
Ha en fin början av veckan!

Kram

Annika sa...

Läckra tavlor.
Ha en finfin måndag!
Kram!

anettan sa...

Vilka underbara tavlor....Kram Anette

Channal sa...

Visst är trädet vackert. Som skir spets!

En eller två vill jag ga på väggen. Håll tummarna!

KRAM!!

Channal sa...

De är underbara!!

KRAM!!

Channal sa...

Visst är de fina!!

KRAM!!

Channal sa...

Lovely! KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Vilken mysig helg du har haft <3 kram Diana

Channal sa...

Skönt med helg! KRAM!!

Mamma C sa...

Har sett hennes tavlor i massa inredningstidningar. Tycker dom är jättevackra.
Kram Mamma C

Channal sa...

Visst är de vackra! En skatt att äga en!

KRAM!!