söndag 4 december 2016

Trevlig andra advent!


Hej alla vackra själar! Startar ni morgnarna med adventskalendern?
Årets får ett G av mig. Jag inte lika entusiastisk som jag var till fjolårets. 
Den var riktigt bra! Missade inte ett avsnitt. Synd att den inte går att se i repris.

 

Igår fick vi besök av den här lilla söta tösen. 
Inez har hunnit bli åtta månader... händer så mycket kul hela tiden.


På fredag ska vi vara barnvakt till Inez. Ska bli jättemysigt! Föräldrarna ska se Håkan Hellström.


Tänk att det kan vara så roligt att få stå upp och trumma på bordet... underhållande!


Solen lyser med sin frånvaro... idag är det tjock isig dimma... rått och kallt.
Tur vi har det varmt och skönt här hemma.


Önskar dig min kära läsare en fin andra advent!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

20 kommentarer:

Mamma C sa...

Dom växer så det knakar de små liven. Vilken liten solstråle hon verkar vara lilla Inez. Ja, idag har inte vädret varit så fantastiskt precis. Jag tycker att adventskalendern är bra.
Kram Mamma C

Channal sa...

Ja, hon är verkligen en liten solstråle!
Jag får väl ge adventskalendern en ny chans :-)

KRAM!!

Ninnie sa...

Härliga adventsbilder! Och så roligt att få rå om lilla barnbarnet en kväll, mys!

Annika sa...

Så mysigt att få vara barnvakt till den sötnosen. Ja, visst var det kallt igår. Sedan på kvällen slog det till och blev regn och bara -1, då blev det blixthalka istället. Usch, tur att vi höll oss inne. Ha en fin måndag. Kram Annika

Home2tiny sa...

Alltså den där lilla prinsessan är verkligen ett litet charmtroll. Själv sitter jag som klistrad och kolla på årets julkalender, som får högsta betyg av mig. Vilken myshörna du har så fint med alla ljusen och hyacinterna. Kramisar Tina

Annika sa...

SÅ gullig alltså!!! Lilla Inez.
Har inte sett julkalendern, tänkte vänta tills K kommer hem och beta av den med henne. Jag tyckte också fjolårets kalender var HELT suverän. En av de bästa nånsin.
Det kanske är därför jag inte ens kollat in årets? Men jag får ta och göra det.
Stora kramar till dig!!

Channal sa...

Tack! Ja, det är mysigt med de små.

KRAM!!

Channal sa...

Ska bli jättemysigt på fredag! Idag hade vi +7. Varmt o skönt!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Hon är alltid så glad o söt. Jag måste ge adventskalendern en chans!!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Visst är hon söt! Fjolårets var verkligen suverän! Så synd att den inte får visas igen!!

KRAM!!

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Kommer du ihåg en adventskalender som hette Trolltider? My all time favorite!
Vilken helt underbar adventskalender!

Kram och ha en underbar dag!

Anneli

Unknown sa...

Vilken sötnöt till tjej. Bara älskar dina krukor med hyacinter i. De krukorna är en favorit för mig, tyvärr har jag ingen men det är inte för sent än. :)
Älskar årets julkalender. Brukar alltid se kalendrarna men årets kalender tycker jag väldigt mycket om.
Hoppas du får en underbart bra vecka.
Kram
Maria

Channal sa...

Trolltider minns jag! Jättemysig! Mina favoriter är Historieätarna, Sunes Jul, Teskedsgumman Albert o Herbert och Hercules Jonsson. Många bra!

Underbar dag till dig med. KRAM!!

Channal sa...

Tack! Mannen o min yngsta var barnvakt till lilla Inez idag! Mysigt! Håll utkik på Tradera. Såg två krukor där nu. Måste kolla in årets julkalender lite mer!!

Underbar vecka till dig med!

KRAM!!

åse sa...

Vilken lite docka, jag gillar årets adventskalender men fjolårets tyckte jag inte om. Kram Åse

Channal sa...

Verkligen en liten docka.
Ja, där ser man vad olika man kan tycka :-) förra årets var ju jättebra! Kul med historia från barnens perspektiv.

KRAM!!

anettan sa...

Jag tittar inte på adventskalendern på morgonen men jag kollar ikapp på kvällen. Kram Anette

Channal sa...

Ska nog göra det jag också när allt har lugnat ner sig med betygsättning och allt.

KRAM!!

Mittgodastefinaste sa...

Precis en sån kruka har jag också med vita hyacinter i!!

Kram Jenny

Channal sa...

Klassiskt och jättefint!

KRAM!!