lördag 7 juli 2018

Halvårskoll!


Hej alla vackra själar! Fullmåne för en vecka sedan... ett halvår har gått! 
Jag hänger inte med längre. Det går alldeles för fort. Det har redan gått en vecka av juli!

januari...


  • Den 7 januari är min pappas födelsedag. Det var andra gången som vi var utan honom på den dagen. Saknaden efter pappa kommer över mig ibland. Känns tomt♥ 
  • Blev alldeles för många semlor i januari... men de är ju så himla goda!
  • Lilla Teddy blev av med sin svans. Stackars Teddy! Men det gick ju bra med allt tillslut.
  • Vilken vinter vi fick! Soligt och massor av snö. Fantastiskt vacker vinter.



februari...


  • Tulpanfeber och ännu mer semlor!
  • Vackert vinterlandskap... som julkort!
  • Lotta fyllde 23 år den 23:e. 
  • Lotta klippte en snygg page och färgade det i mahognyrött.
  • Hon hade premiär på Djungelboken som var så bra! Jättekul!
  • Theo och Luna hälsar på i Sverige.
  • Fyndade många bra böcker på bokrean.
  • Alla hjärtans dag njöt vi av en romantisk middag på Villa Fridhem där vi gifte oss.
  • Sportlovet tillbringade vi på spanska solkusten i fina Nerja.



mars...


  • Vintern håller i sig. Maken och jag promenerar på Bråviken och tog en fika vid vårt sommarbo.
  • Mamma fyllde 93 år den 17 mars. Det firades på Söderköpings brunn.
  • Det förts vårtecknet var sångsvanarna på de vita fälten.
  • Vårfrudagen á la våffeldagen missar vi aldrig!
  • Vi fick en tidig påsk som firades med massor av gott!



april...


  • Den 1:a april fyllde söta Inez två år och självklart fick hon ett stort påskägg som paket!
  • Även maken och Theo nere i Antibes är aprilbarn. Hurra Hurra!
  • Vitt med vitsippor och gult med tussilagon. Älskade vårblommor!
  • Maken och jag var på två konserter. Plura och Kärlekssånger med Sonja Aldén och Andreas Weise.
  • Sen fick vi höra det stora nyheten att Frank ska bli storebror i september. JÄTTEKUL!
  • #knytblus - Japp! Självklart en knut för Sara Danius!


maj...


  • Min månad! 55 år den 17 maj. Känns bra!
  • Rekordvarm och en fantastiskt fin och blomrik maj. Älskar't!
  • Maken och jag fick en underbar Kristi himmelsfärdshelg på vackra Österlen.
  • Söta lilla Elsa döptes.
  • Mors dag firades!
  • Nya trädgårdsmöbler, blev jättefint! Så nöjd.
  • Spenderade många dagar nere vid vårt sommarbo.



juni...


  • Avslutar min tid på Jönåkers skola! Bjöd hem mina kollegor till vårt sommarbo.
  • Ännu mer bad och sol nere vid Bråviken.
  • Söta lilla Luna nere i Antibes fyllde ett år den 8:e!
  • Min svärson Mike och Lunas pappa Fer fyllde båda år på Sveriges nationaldag!
  • Sen har vi ätit hur många jordgubbar och körsbär som helst! Vilket rikt bärår!


Njut av juli och må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Glad sommar och kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Kan inte fatta så snabbt ett halvår kan gå.
Kram Carin

Channal sa...

Eller hur! Helt galet om du frågar mig. Tänk så värdefull våra bloggar är för oss själva. Maken säger det, bättre dagbok-fotoalbum kan man inte ha.

KRAM

Anne-Marie sa...

Mycket som har hänt i din stora släkt. :)
Vilka fantastiska färger i ditt förra inlägg. Magiskt!
Hoppas att ni får en fin resa till Grekland.
Kram!

Annika sa...

KUL att du kör detta. Tänkte göra det, får se om det blir av. DET är roligt, och det allra bästa vi hade på den tiden vi skrev på tema.
SÅ roligt att se ditt halvår. Mkt som har hänt. Fina collage.
Det här halvåret har gått fortare än ngt annat halvår. Läskigt.
KRAMAR!!!

Channal sa...

Tack! Vi har det underbart. Har precis ätit frukost under bouganvillan och vi ser Medelhavet. Såg branden hos er. Hoppas de har det under kontroll.

KRAM

Channal sa...

Jag kör halvårskoll! Kul för mig själv att få se allt fint man gör. Lätt att glömma. Så tacksam för bloggen och detta tema.

KRAM

Anneli sa...

Hej Anna,
Vad fint att sammanfatta året! Då inser man verkligen vad mycket som har hänt och allt fint man har fått vara med om. Och oj vilka vackra bilder! Tack för att du delar med dig.
Ha en fin dag. Kramen, Anneli

Channal sa...

Tack! KRAM från stranden på Paros🤗