lördag 8 december 2018

Vad blev det till middag idag då?

Ja Jisses Kära vänner! Nu är det hektiska dagar. 


Detta är en ljuvlig rätt. Len och smakrik... och lätt- och snabblagad på samma gång! 

Fiskgryta med fänkål, citron och röd rom.

  • Skiva en hel fänkål
  • Fräs fänkål och 1 msk rödvinsvinäger i upphettat smör i ca 3 min.
  • Pudra över 1/2 msk vetemjöl
  • Tillsätt 1/2 dl créme fraîche, 2 dl mjölk, en smulad hönsbuljongtärning, citronzest från en citron och lite nymalen svartpeppar.
  • Dela torskfileerna i minder bitar. Krydda med salt och svartpeppar.
  • Tillsätt fisken i pannan och låt sjuda under lock i ca 5 min. tills torsken är klar.
  • Grovhacka bladpersilja. Toppa fiskgrytan med persiljan och röd rom.
  • Servera med pressad potatis och sugarsnaps.



Nu har jag fått en ny favoriträtt... i alla fall för ögonblicket!

Bon appétit!


Ljus nere på stan... och allt ljus på dig min kära läsare!
Ikväll blir det "Så mycket bättre" med temat Monica Zetterlund. Min stora idol.

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Är sista bilden fejkade eller ? Din maträtt lät mycket god.
Kram Carin

Channal sa...

Nej Carin, det är ljuskonst på stan. Så mkt läckert!

KRAM