tisdag 2 juli 2019

Hemma ingen!

 Kära vänner! Då har jag sagt hej då till Skiathos, Grekland för den här gången.


Vi kom tillbaks till Sverige i lördags kväll... så söndagsfrukosten tog vi i vår trädgård.
Borta bra men hemma bäst♥  Men jag fick en riktig rivstart! Redan första dagen...
söndag...


Söndagsförmiddag tillbringade jag i tvättstugan... och på eftermiddagen var jag hos mamma.
Vi hade samma värme som på Skiathos på mammas balkong, +31 grader.


Hon blev jätteglad av att se mig och för den grekiska konfekten och de nyplockade Fairy rosorna.

måndag...


Sen blev det måndag och mycket svalare... saknaden efter barnbarnen var stor.
Så på förmiddagen träffade maken och jag - Ida, Frank och Alma hos mamma.
Frank fick en liten present från Grekland, två sköldpaddor sittande bland snäckor o stenar från Skiathos.
Alma fick en söt sommarklänning som hon kommer bli fin i nästa sommar =)
Frank fick även en klippdocka som jag har ritat, en Frank-klippdocka med kläder till.


Och självklart längtade vi efter att få träffa Inez och hennes lillasyster Lilly.
Så efter besöket hos mamma styrde bilen hem till dem.
Även Lilly fick en sommarklänning som kommer passa till nästa sommar =)
Inez blev glad för den blåbroderade blusen och hur glad blev hon inte för Inez-klippdocka som jag har ritat. Det var kul!

tisdag...
Idag då? Vilken kontrast på väder... 17 grader och regn!
Då passade Ida, Alma och jag på att springa i affärer... massor av REA!


Tiden går så fort... en vecka är ingenting. 
Tänk, förra tisdagen var vi på en jätterolig grekisk afton tillsammans med ett härligt gäng engelsmän och två danskar.
Och nu sitter vi här och tittar på "Allsång på Skansen" och ute är det kallt... brrrr.
Imorgon ska jag till frissan... vill vara fin till Almas dop som är nu på lördag.

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Veckorna går snabbt och kontrasterna kan vara stora.
Kram Carin

Channal sa...

Eller hur! Sitter barbent hos frissan o fryser! Bara 10 grader i morse! Men solen skiner!

KRAM

Razzy sa...

Håller med Brrr vart tog sommaren vägen :( Kram Eva

Channal sa...

Den måste komma tillbaks!! Det gör den👍🏻☀️

KRAM