onsdag 20 maj 2020

Onsdag med fredagskänsla...

Idag känns det som fredag... så skönt med fyra dagars ledighet!
Lovar, det är behövligt! Känner mig trött fast jag sover hela nätterna.
Nu är jag på slutspurten... bara två hela veckor kvar, sen avslutningsveckan.



Ljuvligt att kunna sitta ute och äta middagen... mmm... doftar gott!
Det är liljan i Ernst-krukan som doftar. Hur FIN födelsedagspresent är inte det från Frank och Alma?



Senast jag var hos nagel-Sanna gjorde hon naturella naglar med några vita och svarta hjärtan på.
 Så fint och diskret... men lite kul och annorlunda. Fick inspiration av Emilia de Poret, Säker stil.


Det är INTE ofta vi köper hem pizza. 
Men idag åkte maken förbi Massimo och köpte en vinnarpizza!
 Frasig surdegsbotten toppad med massor av gott... räkor, creme fraiche, grönkål, mango och mycket mer.
Smakade riktigt BRA! Jag var hungrig...



Jag hade dukat fint på balkongen så det var bara att ställa dit pizzan.



SM-pizza, ett glas gott rödvin, värmande sol och ljuvlig doft från liljan.
Underbar start på Kristi himmelsfärdshelgen 2020!


Imorgon är det Kristi himmelsfärds dag. Det var då Jesus lämnade jorden. 
Det var 40 dagar efter att han hade uppstått från döden. 
Innan Jesus lämnade jorden, lovade han att alltid finnas närvarande hos oss människor.
Vi fick den heliga Anden att hämta kraft ifrån. 
Den heliga Anden är fortfarande kvar hos oss människor och hjälper oss i våra liv.

Kyrkklockorna slår, solen skiner och alla får ledigt!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken mysig start på ledigheten. Sitta ute och äta och dricka gott.
Kram Carin

Channal sa...

Ja, värmen är så välkommen! Vill ha sommar NU!!

KRAM