söndag 6 september 2020

Idag är det ingen vanlig dag!


För idag fyller makens yngsta son Petter 30 år!

Hurra Hurra Hurra till bästa Petter!

Vi grattade honom med en stor höstblomma i en varm cerise färg till deras stora balkong. 
I blomman låg det ett födelsedagskort med ett bidrag till en fin cykel.


Vi blev bjudna på något riktigt spännande och gott, ejabrah, som Jessicas mamma hade lagat. 
Jessica, Petters flickvän kommer från Syrien och jag uppskattar att bli bjuden på mat från andra kulturer.
Vindolmar med välkokt nötkött som en stor "kött-tårta". Smaker som fick mig till Grekland.


Jessicas mamma serverade kaffe. Cheescaken gick inte av för hackor den heller. MUMS!


Födelsedagsbarnet var lite seeeeeg! 
Han hade blivit ordentligt firad ute på krogen av sin vänner igår kväll.
Han somnade visst till i soffan mitt i kalaset. Hahahaha! Det gör inget! Man fyller bara 30 år en gång.



Däremot var Inez och hennes lillasyster Lilly pigga och glada!


På vägen hem svängde vi förbi mamma och pratade med henne från balkongen.
Hon är tapper... hoppas, hoppas vi snart får komma in och hälsa på.
Bilfärden hem längs med Bråviken var fantastiskt vacker.


 STANNA BILEN! Ropade jag och maken bromsade.



Dramatiska regnmoln på andra sidan Bråviken och höstsolen låg lågt och gav ett varmt ljus som jag tycker om.



Det är något mystiskt med Skarvön. 
Den lilla ön ser lite spöklik ut där de döda trädens kala grenar sträcker sig mot himlen.


Med solen i ögonen och vinden i håret önskar jag dig min kära läsare en bra start på veckan.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja man fyller bara 30 en gång.
Och jag önskar dig detsamma med en bra start på veckan.
Kram Carin

Channal sa...

Eller hur! Hörde att 50 är det nya 30! Hahaha!

KRAM