lördag 28 november 2020

Känns som hela världen håller andan.


Vi lever i en tid som är påfrestande för både kropp och själ.
I skolan sköter jag mina egna lektioner och hanterar min egen oro. 
När lektionerna är slut för dagen görs all annan tid hemifrån. Alla föräldra- och lagmöten sker via nätet.
Till jul ska man bara träffa sin egen familj (helst bara den man bor i hop med enligt Löfven).
 Den stora logistikhelgen är ett minne blott!
Men på julafton ska vi, alla syskon, träffa mamma ute på avstånd med varm glögg, pepparkakor och goda ostar.
Sedan åker var och en hem till sig... 
Den 25:e kommer Lotta och Ida med familj och har jul hemma hos oss. LÄNGTAR!
Ja, det blir verkligen en annorlunda jul... och det är bara att gilla läget!
Men jag mår bra, jag har ett jobb att gå till och jag får besöka mamma


Hemåt igår... norrgående på E4:an i 90 km/h... svänger av och bromsar in! 
STOR måne på en blåviolett himmel, -0,5 grader.


Så nöjd med min färg på naglarna... den matchar verkligen vinterhimlen i skymning.


Älskar fredagskänslan... På spåret, Skavlan, god mat och ett glas utsökt rödvin.



Ett franskt ekologiskt biodynamiskt vin från Alsace i vacker långsmal flaska med kork... 
Maison Robert Olivier Pinot Noir, 2019.
Byter ut rosévinet mot detta eleganta vin som är precis i min smak... fick tipset från SvD, se HÄR!


Idag är det dags att göra adventsfint här hemma. 
Har köpt tio vita hyacinter, två röd- och vitspräckliga julstjärnor, en polkagrisrandig amaryllis och massor av ljus.




Maken har fixat adventsgranen som lyser vackert ute i trädgården och på balkongen tindrar ljusslingan.
Vinterstudion är på TV (rogivande ljud) och jag ska upp på vinden och ta ner alla ljusstakar och adventsstjärnor.





Nu närmar sig julen med stormsteg, tänk att det redan är dags för första advent på söndag

 Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja, det är ju annorlunda och nu är vi mitt i andra vågen på riktigt. Jag har ju inget emot små stillsamma firanden men kommer sakna svärmor som inte kommer hit. Men jag säger som jag sa hos någon annan - nästa år tror jag att du får tillbaka dina vanliga traditioner och firanden. Och de kommer vara dubbelt uppskattade då. Fint att du får fira med dina döttrar och ett par av barnbarnen iallafall <3.
Kramar!

Channal sa...


Så sant! Nästa år slår vi på stort alla tillsammans! Tänker mest på mamma❤️

KRAMAR