onsdag 20 januari 2021

Kära vänner, vill tipsa om Bra TV!



The morning show

Emmy-belönad dramaserie på AppleTV+ som ger en fascinerande inblick bakom kulisserna på amerikansk morgon-tv. 
Ett vågat och osminkat porträtt av den moderna arbetsplatsen under Mee-Too och kolgruvornas vara eller icke vara.


Jennifer Aniston och Reese Witherspoon hör till mina favoriter. Ett snyggt radarpar!


Sen skulle jag mer än gärna vilja ha mer av det brittiska krimdramat med konstapel Tennison.
Men tyvärr är ingen säsong två inplanerad av ITV. Buhu!!
Det jag gillar med brittiska TV-serier är att folk ser ut som folk gör mest. 
Vanliga karaktärer och inget tvålfagert á la Hollywood, förutom den unga 22-åriga Jane Tennison då.
Minns ni serien med den suveräna Helen Mirren som poliskonstapel Tennison på 90-talet?

I mördarens spår 1973


Här handlar det om Jane Tennison i begynnelsen av sin poliskarriär när hon möter sina första fall.
Allt är välgjort i tidsenlig 70-talsmiljö tillsammans med en hel del originalmusik från den tiden. 
Blir nostalgisk och får gåshud när jag hör Pink Floyd, Mike Oldfield, The Sweet, Cat Stevens och bl.a. Thin Lizzie. 
Serien Rekommenderas! Finns på SvtPlay. 

Kvällens soundtrack...


Och hur häftigt är inte detta! 
Amerikas första kvinnliga vice Presiden Kamala Harris. GRATTIS Amerika!


Kamala Harris pryder omslaget på VOGUE US. Brilliant!
Jag har aldrig tidigare sett en mer avslappnad och självsäker modell på ett VOGUE-omslag.


Nu är det plusgrader igen... 
Men solen är nästan 30 minuter mer uppe nu än förra veckan.
På 30 dagar har dagen blivit 1 tim och 45 min längre... JA!!
Om två veckor kommer det vara ljust när jag kommer till jobbet.


Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig och bilder lånade från nätet)

8 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Tack för tipset! Jag är också svårt förtjust i Brittiska kriminalserier. Ett fall för Vera är en av mina favoriter.

Kramen och ha en fin dag!

Anneli

Mamma C sa...

Tack för dina tips och ha en bra dag.
Kram Carin

Annika sa...

Alltid fint med tips, tack för dem!!
OCH ja, glasstaket har krossats här i USA som Kamala H!!
Tycker det är helt underbart.
UNDERBART med nya adminstrationen!!

KRAMAR!!

Razzy sa...

Gillar också de engelska serierna, de är så mycket mer personliga mot de amerikanska. Kram!

Channal sa...

Hej Anneli! Tror nog vi är ett par anglofiler!

KRAM

Channal sa...

Hej Carin!
Varsågod! De är riktigt bar!

KRAM

Channal sa...

Hej Annika!
Känns som en pånyttfödelse... väldigt fräscht med Kamala!
Tror hon kommer bli den första kvinnliga presidenten i USA!
Tänk, hennes mamma kom som 19-årig immigrant från Indien. Vilken saga! What a Dream!

KRAM

Channal sa...

Hej Razzy!
Eller hur! Älskar!

KRAM