måndag 21 juni 2021

En roadtrip till våra hemtrakter...


Kära du och alla andra! Vilken värme vi har och vad vackert det är ute just nu. 


Idag är det en månad sedan vi hade mammas urnsättning.
Så jag ville besöka mina föräldrars grav. Det är tomt utan dem.
Det är otroligt rofyllt där under björkarna... och koltrasten kvittrade.


Gräsmattan var täckt med tusenskönor... så vackert.



Lunchen tog vi på Bygdegården i Gamla Oxelösund... 
Oxelö Krog är ett otroligt mysigt ställe med livemusik, sol, sill, glass och harmoni. Se HÄR!



Massor med nyskalade räkor och avokado med jättegod citronmajonäs till mig... 
....och en stor silltallrik med små sötnosar till färskpotatis till maken.



Där sitter han i blå skjorta och filosoferar medan jag går runt med kameran. 
Bygdegården ligger fantastiskt vackert på höjden med utsikt över småbåtshamn och öppet hav. 





Älskar Gamla Oxelösunds charmiga skärgårdsmiljö



Här har jag sprungit barfota som barn.
Plockat smultron och badat från bryggan... kliat på myggbett och ätit färsk stekt flundra.
TACK mamma och pappa för min fantastiskt fina uppväxt... och speciellt mina sommarlov!


Efter ett par timmar i Oxelösund körde vi vidare mot Runtuna som ligger strax utanför Nyköping.
På vägen dit hamnade vi här på Vacker vardag - inredning och antik.
Det är INTE en loppisbutik utan en antikvitetsaffär med utsökta saker och ting. 


Ja, vilket smultronställe! Det överraskade mig... så otroligt mycket fint.
En butik utöver det vanliga! Se HÄR!



Här fanns det mängder av vackra saker… ville ha nästan allt!


Med hem kom tre vackra glas... oh ja... här kunde jag ha gått länge!



Efter de vackra nyköpta antika glasen besökte vi makens föräldrars grav.
Även där var gräsmattan täckt av tusenskönor.


Och solen och värmen är med oss här på ostkusten. Älskar't!
Må solen även lysa på dig min kära läsare var du än är.

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Oxelösund är vackert det med.
Gubbens pappa flyttade dit ett par år innan han kom tillbaka till Norrköping igen.
Vilken affär och papegojljusstakarna ser väldigt vackra ut.
Ha en fin och solig dag idag med.
Kram Carin

Channal sa...

Oxelösund är en vacker sommarstad! Visst är papegojljusstakarna läckra? Ingen dussinbutik!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon i stugan!

Njut av sommaren! Här har vi regn och kallt.

Så vackra bilder. Du är en fin ambassadör för alla vackra platser du besöker.

Underbart att ha barndomsminen därifrån.

Så smarrig mat!

Jadu...Vi har samma skor från By Malina. Jag köpte sarong, väska och skor som matchade så fint. LoL!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Tack! Nu hör jag regnet utanför! Så välbehövligt! Haha… om du o jag skulle hamna på samma fest skulle vi säkert komma i likadana klänningar och skor☺️

KRAM