fredag 27 januari 2023

Gräsänka...

Kan faktiskt vara skönt med lite egentid... känns som om det var jättelänge sedan.
Kul för maken också att få gå på herrmiddag i grannstaden.
Annars så är våra fredagar heliga... så är det.




Jag måste erkänna att det är lite trist att titta på PÅ spåret och Carina Bergfeldt själv. 
Och inget Melodikryss i morgon bitti! 
Det gör inget! Krysset löser vi i morgonkväll istället. 
Förresten så ska jag träffa min kulturkompis Ulrika imorgon. 
Så det är inte ett dugg synd om mig.




Top Gun... Tom Cruise is back. 
Laptopen på magen... Top Gun Maverick 2022 och jag med en stor skål med popcorn.
Blev nostalgisk av att se den nya filmen... tänk när Top Gun kom på bio 1986. 
Wow... kan INTE fatta att det är 36 år mellan filmerna. Inte klokt!
1986 blev jag faster för första gången... det var STORT! 
Mina brorsbarn Johan och Hedvig blir 37 år i år! Snart 40... va Va VA!


Kvällens soundtracks... favoriter på min Spotifylista just nu.




Nu blir det På spåret... fin kväll till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en mysig kväll och härlig morgondag för dig. Och så gulliga "videkissar" du har bland vackra tulpaner... Kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Absolut en mysig lugn kväll och imorgon ska det bli kul! Nu god natt och KRAM

Mamma C sa...

Ja, det var länge sedan det, Top Gun det var tider det, vilken film.
Hoppas din kväll blev bra och att du har en fin dag idag med din kompis.
Kram Carin

Ninnie sa...

Hoppas du haft en lugn och skön inledning på helgen! Ibland är det skönt att vara själv tycker jag, jag behöver det emellanåt.

Ja, Top Gun minns man ju...Det härliga åttiotalet!
Håller verkligen med om att åren går fort, och det känns som om de går fortare och fortare. Vår äldste son fyller 38 i sommar...Helt obegripligt!!! Att det är så längesen som jag blev mamma för först gången - har ju liksom fortfarande kvar doft- och känselminne av att ha honom som liten bebis i famnen. Nu är han själv förälder, till en tioåring och en sjuåring. Också det obegripligt.

Ha en fortsatt fin helg!

Channal sa...

Hej Carin! Eller hur, vilken film! Tack jag har haft en toppendag! KRAM

Channal sa...

Hej Ninnie! Visst är det viktigt och lyxigt med egentid. Det behövs då o då absolut! Tiden går fortare ju äldre man blir. I sommar blir min äldsta 34 år... minns hennes doft och mjuka kind än idag. Åhhhh!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Goodmorning,

Jamen visst är det skönt med lite egentid. Njut av den.

Ser att vi köpte exakt likadana tulpaner. Min fredagsbukett till vardagsrummet är likadana tulpaner som du har :-)

Ha en fin söndag.

Varm kram,

Anneli

Från Glam till Damm sa...

P.S.

Top Gun är inspelad på våran vackra ö i Stilla Havet. Coronado i San Diego. Vi var där och såg flera av scenerna när filmen spelades in, och Tom Cruise förstås. Så kul.

Anneli

Anonym sa...

Hej Anneli! Egentid är behövlig för oss som är med människor hela tiden på jobbet. Klart vi väljer lika vackra tulpaner. KRAM

Anonym sa...

Hej igen! Åh du har sett Tom🥰 Solig och varm miljö… härligt! KRAM