tisdag 3 februari 2009

En dag som kommer att försvinna om en kort stund om jag inte tar den NU!

Bilder från min favorit... John Bauer

God Kväll! Jag är proppmätt på Gubben Pettsons pannkakstårta och njuter av nuet... varje dag är en gåva, en lysande möjlighet att lära för livet! Får min inspiration av mina nära o kära och av er bloggare och genom att surfa på nätet, läsa tidningar och böcker.


Ett kinesiskt ordspråk...
Gårdagen är historia, morgondagen ett mysterium, dagen idag är en gåva!


Carpe Diem blev ett med filmen "Döda poeters sällskap". En underbar film! Helt plötsligt skulle alla använda Carpe Diem... men det är inte alltid man gör det... livet är som en racerbergodalbana. Jag njuter av min tid här och nu! Njuter av alla jag älskar... ser den vackra frosten på staketet, känner vinden som blåser i mitt hår, doften av nygräddade pannkakor och känslan av Lottas puss på min panna och den varma kramen och att hennes skoldag var bra... mmmmm Carpe Diem! Jag har pratat i telefonen med min stora tjej och med min mamma. Nu ska jag titta på "Bygglov" mysa och småprata med min yngsta! mmmm min Lasse är i stan tillsammans med sin yngsta. Önskar att vi kunde vara tillsammans alla fyra, men men... Lasse är som smörkola i min mun. Morgondagen ÄR en överraskning... håller det två och ett halvt år till eller Hela Livet... njuter av den 3:e februari 2009! Min soliga tisdag kommer snart att försvinna och aldrig mer komma åter... ger just denna dag en STOR VARM KRAM!

Ha en jättefin tisdagskväll!
Kram till alla... Anna



Vissa dagar kan man känna sig lite vilsen i den stora skogen...

Inga kommentarer: