torsdag 5 februari 2009

Utmaning36 - Åt vilket håll?!


Jag har funderat länge på en sak...


när jag står och tvättar händerna...


rinner vattnet ner medsols...


står och sköljer disken...


vattnet rinner ner medsols...


står och borstar tänderna...


står och duschar...


tömmer badkaret...


blir lika förundrad varje gång...


vattnet rinner ner medsols...


som ett litet barn vill jag alltid följa med vattnet ut i världen i en snurr medsols...


är det jordens rotation kring sin egen axel eller är det månens dragningskraft som bestämmer åt vilket håll det snurrar ner i vattenhålet...


ner i avloppet...


måste få reda på om vattnet rinner motsols i Australien...


det borde det göra rent logiskt om det är månens dragningskraft eller jordens snurr...


hur rinner det...?


jag tror på motsols...


men var vänder det...


vid ekvatorn eller var...


norr om ekvatorn medsols söder motsols...


rinner det bara rakt ner vid ekvatorn...?


Måste ta mig till Australien!


***

Inga kommentarer: