måndag 28 februari 2011

Jag blev så glad!


Min favorit Mr Darcy, Colin Firth fick en Oscars i natt för bästa manliga huvudroll för sitt porträtt av den brittiske kungen George VI. 
The King´s Speech handlar om hur han övervinner sin blyghet och stamning! Den filmen ska vi se ikväll!



Jag såg redan 1995 i Jane Austens Stolthet och Fördom att han var en lysande skådespelare som Mr Darcy
Jane Austenfeber spred sig över hela världen tack vare den TV-serien! Jag blev helt addicted! 
2001 kom han igen som den butter-charmige Mr Darcy i Bridget Jones dagbok
Love, love... collage av mig =)


Sen ett litet minne för denna dag här!
Kram till alla... Anna

2 kommentarer:

Sahra sa...

I do love him madly. Om jag inte vore gift och om inte han i en vacker italienska, då du. Också väldigt glad att den filmen tog Oscar. Kram/S

Channal sa...

Vi tycker lika om mycket du o jag!
Kram