tisdag 15 februari 2011

Gomorron min kära läsare!

Det var som julafton igår... full rulle! Linas matkasse + en stor påse med frukt samt Emanco-kasse fullt med rengöringsprodukter kom till dörren! Hela förmiddagen läste och antecknade jag kurslitteratur. När Lotta kom hem bakade vi kärleksbullar! Mannen kom hem med ett ursött rött äpple med en kärleksfull text på och tre tjusiga 1m höga rosor...

Jag gjorde extragod och fin mat, saltimbocca... till efterrätt blev det nybakade kanelbullar med silverkulor i rosa pappformar med röda hjärtan och en kopp kaffe. Den där kaffekoppen skulle jag ha hoppat över för jag hade jättesvårt att somna! Kroppen var trött men huvudet piggelin!

Känner mig halvseg just nu! Om fyra timmar börjar jag jobba... sitter och njuter av en stor starkt kaffe, en kärleksbulle och min laptop och morgontidningen! Jag har alltid skrivit dagböcker... ofta, mycket och personligt! (Inte för personligt här på bloggen). Skrivandet har alltid varit viktigt för mig... och bloggen är ett nytt forum! Många bloggar ger mig inspiration... till bak, shopping, fotografering och mycket mer! Ha det gott min kära läsare... much love
Var så god! Saltimbocca...
  • Platta ut kalvköttsskivorna genom att banka på dem lite.
  • Salta och peppra.
  • Lägg parmaskinka och färsk salvia på varje skiva.
  • Rulla ihop och fäst med tandpetare.
  • Stek rullarna på medelvärme i en stekpanna ca 5 min.
  • Häll i vatten samt kalvfond, låt sjuda 2-3 min.
  • Häll i vinet/torr sherry och låt allt sjuda i 15 min.
  • Krydda efter smak! Salt, peppar och salvia...
  • Servera med en klick yoghurt, sallad och potatis!


Kram till alla... Anna
{foton av mig}

4 kommentarer:

Paula sa...

Hoppas att du får en fin dag! Kramar

Channal sa...

Tack det samma till dig Paula!
@->-- KRAM Anna

Lena/isklockan sa...

Vad mysigt ni har haft det. God mat, söta bullar , vackra blommor och kärleksäpple ...Wow.

Kramar

Channal sa...

Ja Lena, en riktig Alla Hjärtas Dag! KRAM