lördag 30 juli 2011

smak av svartavinbär och lavendel...

Det är underbart varmt på kvällen... älskar att kunna sitta ute LÄNGE! Lika varmt och skönt på morgonen med frukost på balkongen! En kopp kaffe, en rostad macka med smör, en skiva lagrad ost och svartavinbärslavendelmarmelad är INTE fel!
Häromdagen skördade jag svartavinbärsbusken... klasar stora som vindruvor. Förra sommaren när vi var på Österlen köpte jag lavendelsocker. Jag har inte riktigt vetat vad jag ska använda det till... det doftar lite god tvål! Men nu har jag gjort svartavinbärsmarmelad med lavendelsocker och det passade perfekt tillsammans. Det blev riktigt gott!
{foton av mig
}

4 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Det låter väldigt gott....bra att ha lite tips tills nästa år för nu är buskarna redan avplockade.

Kram

Channal sa...

Ja, och du Lena som bor i Skåne kan ju få tag på lavendelsocker!

Kram Anna

Lena/isklockan sa...

Hej!

Hi hi nej jag bor inte i Skåne ......Filipstad i Värmland bor jag i.

Kram

Channal sa...

haha... förlåt! Blandar ihop dig med Anneli =)
Kram Anna