måndag 6 januari 2014

Söndag hela veckan lång!


Söndag hela veckan lång och idag sken solen, underbart! 
Imorgon blir det vardag. Ska bli skönt att komma in i rutiner igen... faktiskt!
Lotta börjar inte skolan förrän på torsdag. Det blir en kort vecka, en skön start på vårterminen!


 Snöfri januari... plusgrader, sol och becksvart redan klockan 15.30.
De sista hyacinterna har jag satt ner i en glaskruka... dagens middag blev pepparrotskött, det var så gott!
På torsdag fyller min pappa 90 år! OMG! På lördag blir det stort kalas igen och jag ska göra tårtan!


 Ny väggalmanacka hänger på väggen... älskar Kerstin Frykstrands månadsbilder!
När mina flickor var små hade jag deras månader inramade hängande på väggen över deras sängar.
Klockan 20.00 är det en favoritfilm på TV3 - Min brors flickvän. Den får avsluta denna dag!
Men nu ska vi, Lotta, mannen och jag strax spela kortspelet Svälta räv!

Du ska ha en skön kväll min kära läsare!
Önskar alla kärlek, hälsa och frid 2014l! Må alla era vackraste önskningar gå i uppfyllelse!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

24 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Vackra bilder! Har också klippt mina hyacinter och satt i vatten.Ja, Kerstin Frykstrands bilder är helt underbara. Vi hade alltid den almanackan när barnen var små.

Önskar en fin fortsättning på januari
Kramar Anncathrine

Channal sa...

TACK! Hyacinterna är lika vackra som snittblommor.
Ja, det hade vi med! Små kvadratiska bilder som de klistrade dit.

Detsamma till dig, fin januari! KRAM!!

Helenas enkla vardag sa...

90 år det är inte dåligt! Du har bra gener att brås efter. Här har ingen sol skinit, jo förresten i morse sken den ju faktiskt.
Kram Helena

anettan sa...

Det ska faktiskt bli skönt med rutiner igen...är det måndag imorgon eller hur va det nu? Kram Anette

Bara Sara sa...

Sååååå himla härligt med dina motljusbilder. Lajk!!
Haha svälta räv det är kul - fast länge sen jag spelade. Vi har lärt sonen luffarschack i jul och det är också kul! Kram Sara

Home2tiny sa...

Just nu har jag mest ångest att börja jobba igen, men efter en timme är man inne i rutinerna igen......Älskar hyacinter o som snittblommor nästan ännu mer. Ha en bra start på jobbveckan. Kramisar Tina

Martina sa...

Nej men ahhh, den där bilden... jag tror att jag hade den i en bok när jag var liten. Wow vilken barndomsflash jag fick nu!
Lycka till med skolstarten!
Kramar

Channal sa...

Ja, det blir att fira! Tur man kan välja sina föräldrar!! :-)

Hoppas på sol imorgon! KRAM!!

Channal sa...

Haha har haft noll koll på veckodagarna! Så skönt!

KRAM!!

Channal sa...

Tack!!
Det är så kul att spela spel tillsammans! Bra tid tillsammans! Luffarschack är kul! KRAM!!

Channal sa...

Jag längtar till jobbet! Ska bli kul! Vecka 8 har jag ju sportlov! Me like ;-) Ha en bra start på jobbet du med. KRAM!!

Channal sa...

Visst är de underbara de bilderna! Barndomsminnen för mig med och minnen från när Ida o Lotta var små... mysigt!
KRAM!!

Livskraft sa...

Ja visst är det ett alldeles fantastiskt väder för att vara i januari, gillart. Så härligt att ha sin pappa kvar i livet.
Kram fina

Channal sa...

Visst är det fördelar med en mild vinter! Elräkningen tex. och torr vägbana, det är skönt! Att ha båda sina föräldrar är lycka❤ KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Här är det söndag lite till :) kram Diana

Husbilen Tuzzen sa...

Å, svälta räv! Det spelade vi ofta när jag var liten. Har nästan glömt hur man gör.
Tyvärr blir vi nog inte av med vintern, den kommer förr eller senare. Men med flera plusgrader undrar man. Blommorna börjar blomma i gräsmattan... Men jag såg att det kommer lite kallare och soligare väder till helgen. Det är välkommet!
Kram Helén

Ninelin sa...

Hm, jag nog känns det alltid att komma hem till vardagen. . . ;-)

Har lite att ta tag i igen nu efter ett par veckors ledighet i sol och värme :-)

Kram N

Bakom dörr nr. 11 sa...

Nja, skulle nog kunna vara ledig denna veckan också ;) Vädret är ju inte det roligaste precis,
idag har vi haft regn och 7 ! plusgrader. Var är snön ?
Hyacinter är ju så vackra :)
Ha en bra start på veckan.
Kram Pia

Life´s Silverlining and I sa...

åh den almanackan hade jag också när jag var liten. den är ju så fin! Kram Nilla

Channal sa...

Åh så härligt för er! KRAM!!

Channal sa...

Jo, den kommer nog förr eller senare! Vitt är vackert men det är skönt med mildväder o inga hala vägar.

KRAM!!

Channal sa...

Välkommen hem! Du måste ha haft det underbart i Thsiland! Har ju följt dig på Insta! KRAM!!

Channal sa...

Vädret är trist men skönt att slippa frysa! Igår när jag kom hem var jag helt slut! Idag känner jag mig piggare!!

KRAM!!

Channal sa...

Visst är den fin! Den hänger i mitt kök och jag blir glad varje gång jag ser den. KRAM!!