fredag 7 februari 2014

Happy Day!

TGIF... få handla delikatesser... helgens lilla extra. 
Sen få ta sig tid och laga lite god mat tillsammans. Charkisarna kommer fram på kvällen framför TV'n. 
Inte bara för att det är så gott utan för att jag genom det visar att vi är värdefulla. 


- Hej! Jag vill ha en bit creme fraiche-ost, en rinnig brie och en burk färskost Valfrais tack!
- Sen så skulle jag vilja smaka av  Boxholms mogna! Gott, en bit av den också tack! Trevlig helg!


Går du igång på ostar... då ska du kolla in HÄR!


Sen en sväng in till Pias Botaniska. Fredagsbuketten, blir det ranunkel och vide eller ett fång med tulpaner?
Det blev tulpaner som rosa pioner


Pias Botaniska har Sturehofs vackra keramik som jag har i köksfönstret... suktar efter en vit ampel.


Favoritaffären Parfymeri No Arton har världens bästa service och kunskap om kosmetika!


Här kommer hon, min favorit! Tack snälla Anna för alla dina otroliga bra tips och hjälp!

 

Jodå... en påse med Chanelprodukter kom med hem...


Visst är det mysigt med en riktig kaffe och te-butik... vi har flera stycken i min stad!


Lördagsgodis och ett helt hörn med fina Kusmi Tea!


Sen kan jag inte låta bli att titta in i Lilla Snigels skyltfönster...
En bedårande leksaksbutik som har funnits sedan mina barn var små.


Några små påsar med ostar, te och b.la. en ny sotig ögonskuggspenna från Chanel kom med hem. 

 

Sen så har jag slängt ihop päronmarmelad bara så där!
Blir jättegod till kvällens ostar, kex och mitt favoritvin Amarone Della Valpolicella som mannen kom hem med.


Gör så här: Hacka och mixa fem stora söta fasta päron i en kastrull. Riv i färsk ingefära, 3-4 tsk.
Blanda ihop med ett litet paket syltsocker... rör om och låt puttra i 15-25 min. KLART!!



Nu är det kväll och mörkt ute... vi sitter och tittar på OS-invigningen... festligt och kul.
Senare är det semifinalen av På spåret... håller tummarna! Njut av din fredagskväll min kära läsare!


Varm kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12)

10 kommentarer:

Eva sa...

Bugg åh hallelulja det har jag inte sett sen jag var tonåring : ) härliga bilder du bjuder på måste jag säga så ta hand om dig å ha en ljuvlig lördag kram

Enkel stil sa...

Jag älska hur alla fina bloggar gör reklam för sin smultronställen och fina städer. En mycket bättre turistkarta än vad turistföreningen gör. Härligt kollage du bjuder på idag. Kramar Anita

Channal sa...

Kan bara hålla med! Bästa reklamen är oftast bloggar! Det är genom dem jag får inspiration och tips på både interiör o kläder!

KRAM!!

Channal sa...

Ja!! Jag blev lika glad när jag såg alla Bugg! Trodde inte de fanns!

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Å, ett Lotta-ställe. Helt underbart. Skulle älska att vara där! Och äta lite charkisar med dig ;)

KRAM finaste! Nu packar vi för semester. Vet att ni är på väg också snart så vill önska en trevlig resa!

Lotta

Home2tiny sa...

Om jag går igång på ost, göta petter jag är i osthimlen när jag läser ditt inlägg, skulle kunna sätta mig i bilen o åka dit nuuu. Vi får ta husbilen i sommar o göra Norrköping tror jag minsann. I kväll ska jag laga din salviakyckling ska bli spännande att smaka. Kramisar Tina

Channal sa...

Härligt Lotta! Jag ska börja packa lite jag med... så detsamma till dig! En trevlig resa!

KRAM!!

Channal sa...

Då får ni en god middag ikväll! ha det gott fina!

KRAM!!

Sahra sa...

Älskar knäppingsborg och är så glad att du har tagit med mig dit. Älskar ost o charkisar o Amarone. Slår godis o chirre med hästlängder. Kram

Channal sa...

Du och Pia får komma ner någon helg! har inte kollat om det kommer några roliga artister till stan än. Men det ska jag göra!

Ostar och Amarone slår det mesta! Det är bland det bästa jag vet =)

KRAM!!