torsdag 3 september 2020

Det finns vissa saker som gör mig glad!


Ja, kära vänner! Idag har jag haft en superbra dag på jobbet.
Efter varje lektion gör jag en snabb utvärdering. 
Jag låter eleverna visa tummen upp/ned eller mittemellan samt ge en kort kommentar om hur arbetspasset har varit.
Idag var det dubbeltummar och till och med tår som stack upp! Hahaha! Jättekul!

Efter skoltid när jag satt och planerade dök det upp en gammal elev från i våras.
En lång kille som ville komma och hälsa på och ge sin gamla mellanstadiefröken en kram! 
Ja, jag vet att man inte ska kramas men det bara blev så!
Uppskattar extra mycket när det kommer från en lång yngling som börjat sjuan. 
Inte är det pinsamt att krama sin gamla fröken. Saknar min gamla sexa.
Men idag hade jag en superdag tillsammans med mina fyror.


Det ville jag fira med sushi och ett glas rosé.
Efter jobbet stannade jag till och beställde sushi till maken och mig. GOTT! Älskar sushi!



Astrarna blommar för fullt vid vår entré... blir glad av det när jag kommer hem!
Hur fort går inte veckorna! Imorgon är det fredag igen!


Önskar dig min kära läsare ett fint avslut på veckan!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Annika sa...

Tycker också det är kul att få positiv feedback och att gamla f.d. studerande kommer tillbaka och säger hej. Idag pratade jag med en kille som tog två kurser med mig förra året och en annan som tog en kurs för flera år sen. Bägge är tillbaka för att ta en till kurs med mig. Känns bra.

Och imorgon är det fredag! Hurra!
Kram till dig

Mamma C sa...

Måste kännas långt inne i hjärteroten när ens elever uppskattar det man lär ut till dem.
Även när en gammal elev kommer och vill ha en kram av sin fröken.
Kram Carin

Channal sa...

Visst är det kul med positiv respons från elever. Det betyder att man har satt avtryck!

KRAM

Channal sa...

Visst är det! Ett kvitto på ett bra jobb!

KRAM