torsdag 18 maj 2023

Maj - min rosa mĂ„nad🎀

Bröstcancerförbundet arbetar varje dag, Ă„ret om med att bekĂ€mpa bröstcancer. 
Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pĂ„gĂ„r alltid i oktober mĂ„nad. 
Syftet Àr dÄ att samla in pengar till svensk cancerforskning och att sprida kunskap om cancer.
Oktober 2022 samlades det in 100.000.000 kr till svensk cancerforkning, se HÄR!



Jag fick tre blommogram igÄr och alla gick i rosa... sÄ vackra buketter allihopa!
Denna lĂ€ckra ovan med tistlar och rosor kom frĂ„n makens Ă€ldsta bror och hans fru... 


Den hÀr rosa drömmen kom Àven med ett bidrag till cancerforkningen... blev överraskad och glad.
Buketten var frÄn Sarah, Arne och Svea som kommer frÄn min mammas sida.
Mammas syster Willemo var Sarahs farmor och hon fick bröstcancer pÄ 60-talet.



Den tredje rosa buketten gick i grönt... den kom frÄn min yngsta bror Lasses hela familj.


En underbart skir sommarbukett med vackra olika sorters grĂ€s och gigantiska rosa rosor.



Jag Ă€r sĂ„ tacksam över att jag genom fb kunde bidra med nĂ€rmare 3000 kr till bröstcancerförbundet. 
Det Àr tvÄ dagar till sÄ det kan bli mer.

1000-Tack för blommor och rosa bidrag!



PÄ söndag Äker maken och jag till Grekland... det ska bli riktigt skönt.
Resan kommer bli ren avkoppling och Ă„terhĂ€mtning. Det behöver vi bĂ„da tvĂ„. 
Vi ska bara vara dĂ€r och ta det lugnt. Inte en massa Ă€ventyr och olika strĂ€nder varje dag. 
Vi kommer bo fint vid stranden med solstolar och dĂ€r finns Ă€ven ett poolomrĂ„de och en restaurang


LÄnad bild frÄn Apollo...

Denna resa bokade vi lĂ„ngt innan jag fick min bröstcancerdiagnos. 
Maken bokade den som en 60-Ă„rspresent till mig. In i det sista trodde vi att resan inte skulle bli av.
Men nÀr jag pratade med min kontaktsköterska pÄ onkologen sa hon att vi skulle Äka och ladda batterierna.
För nÀr jag kommer hem, dÄ Àr det dags för min strÄlbehandling.
Precis, jag har en fjĂ€rde rosa bukett som jag fick i tisdags av min skola dĂ€r jag jobbar.


SÄ hÀr hemma drunknar jag i ett rosa hav av vackra blommor...
MÄ solen lysa pÄ dig var du Àn Àr min kÀra lÀsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara rosa drömmar...vilka hÀrliga buketter!
Alla i rosa men ÀndÄ sÄ olika och alla vackra pÄ sitt sÀtt. Olika Àr bra.
Jag stödjer ocksÄ cancerfonden sen lÀnge. Viktigt med forskning och framsteg.
Trevlig resa!
Kram, Annika

Mamma C sa...

Vilka fina och vackra buketter i rosa som du fÄtt pÄ din födelsedag.
SÄ skönt för er bÄda att komma ivÀg och bara njuta och ladda batterierna pÄ nytt igen.
Kram Carin

Annika sa...

Rosa, det Àr en fÀrg det ...
SÅ vacker pĂ„ blomster, sĂ„ vacker i klĂ€der (ju Ă€ldre jag blir desto mer Ă€lskar jag rosa klĂ€der).
Vilka underbart fina buketter du har fÄtt. HÀrligt Anna!!
Grekland, vad mysigt.
Perfekt för dig, och er, att komma ivÀg nu pÄ resa. DET behöver ni!
KRAMAR till dig, fina Anna!!

Channal sa...

Hej Annika!! Tack! Fint att du stödjer cancerfonder. Visst Àr alla buketter vackra pÄ sitt sÀtt. Kunde inte lÄta bli att forografera dem idag ocksÄ LER! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack, ja det ska bli riktigt skönt! Hoppas det Àr varmt i havet. Brukar Äka mycket senare. KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Tack, ska bli underbart! Rosa har varit min favoritfÀrg hela livet skulla jag vilja sÀga. Hade min rosa period mellan 1978-1982. DÄ var ALLT i rosa! KRAM

Ninnie sa...

Vilka underbara buketter du fÄtt, ett hav av rosa blommor!!
Gillar ocksÄ rosa, det Àr en mjuk, mild och tilltalande fÀrg, liksom aprikos som jag ocksÄ alltid tyckt om.
NÀr min yngste son var liten sa han "Rosa Àr min ÀlsklingsfÀrg, men Ä vad det Àr synd att det Àr en tjejfÀrg..."

Grekland! Men sÄÄÄ hÀrligt för er!!! Jag önskar er en riktigt fin resa, bara njut nu av sol, vÀrme, salta bad, god mat! Vart ska ni?
Varma kramar frÄn Ninnie

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Asch, rosa Àr ingen tjejfÀrg! Förr var ljusblÄtt en tjejfÀrg efter moder Maria, hon klÀr sig ofta i blÄtt. Fina mÀn pÄ 1700-talet var ofta klÀdda i lila och rosa. Det dÀr om tjej- och killfÀrger Àr nymodigheter.

Ska verkligen njuta va Grekland! KRAM