onsdag 17 maj 2023

Tack universum för ännu ett varv runt solen...


Jag 4 år och drömmer om att bli en ballerina...


Min morgon startade med frukost på sängen... 
Och en bra bok i present och ett fång med Tuttifrutti Gott & Blandat-tulpaner av maken!


Blev även en födelsedagsfika... 
Det är mysigt att få bli ompysslad och lite bortskämd när regnet smattrar utanför.




Tusenskönorna Alma plockade och satt i vas när hon var här blommar fint än...


Här är jag i min dopklänning... och mitt fina dopsmycke.
Ett guldhjärta med en diamant som tjuvarna stal när vi fick inbrott 2018, så ledsamt!


 Här fotograferade mamma mig i en fotostudio1973, jag 10 år.


Tre blombud, FaceTime, sms, pling på Instagram och fb med massor av gratulationer... 


Hur gulligt sms och FaceTime är inte de här två så säg?



Bild från en fotoautomat 1983, jag 20 år. Har många sådana roliga bilder.


30 år... fru, mamma till Ida 4 år och lärarinna. Jag var 32 år när jag fick Lotta.


40 år och nyskild. Ja, jag var singel under åren oktober 2003 till september 2006.


50 år och nyförlovad  med maken i Barcelona maj 2013.
TIO år sedan, inte klokt vad åren springer iväg!

Så tacksam för min födelsedagsinsamling på fb



De här bilderna är tagna i lördags på balkongen... Anna 60 år.
Hoppas på 36 år till... min mamma hon blev 96 år.


Ja, idag har det regnat mest hela dagen! Men vad gör väl det när jag blir så fint firad!



Maken bjöd mig in till stan... god mat på Brasserie Tullhuset.



Moules à la créme, jalapeñoolja, grillad silverlök, persilja, dillaioli & pommes frites.
Så himla gott och koseligt


När vi klev ut från restaurangen mätta och belåtna sken solen... underbart!




Så skål för ännu ett varv runt solen och tack för alla fina födelsedagshälsningar.
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon.
Grattis i efterskott !
Så kul att se alla fina bilder på dig genom årens lopp.
Mycket firande både på din skola men även hemmavid , du är så värd allt.
Önskar en fortsatt fin helg.
Kram
Berit

Anonym sa...

Fina bilder du visar från förr! Vilken skatt att ha så många foton kvar :D.
Ha en bra dag!
Kram, Annika

Mamma C sa...

Vilken fin födelsedag det blev.
Vilka fina bilder från förr du visar med.
Ha en fin torsdag.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Berit! Tack! Ja, jag har verkligen blivit firad och ännu mer blir det på lördag. KRAM

Anonym sa...

Hej Annika! Det är verkligen roligt med alla gamla foton. Har massor efter mina föräldrar. Så värdefullt! Tänker även så nu när jag tar bilder på mina barn och barnbarn. KRAM

Anonym sa...

Hej Carin! Tack! Det blev en fin dag trots regn. Idag skiner solen här. KRAM

Annika sa...

Fina Anna!!
En så bra dag du fick!
Du är dig verkligen lik genom åren!
Kramar!

Anonym sa...

Hej Annika! TACK! Jag fick en bra dag och jag har inte precis bytt frisyr under åren🤗 KRAM