måndag 20 maj 2024

En SOLIG och ROLIG helg!

Kära vänner! En skön och välbehövlig ledig måndag har jag idag.
För här har det varit fullspäckat schema sedan fredags och jag kommer göra tre inlägg från min helg.
 

Den här tiden från mitten av maj till mitten av juni är min absoluta favoritsäsong. 
Ljuset, dofterna och de vackra färgerna får mig att må så bra och tänk, vi har +25°C.


Hipp Hipp Hurra!
Idag är det ingen vanlig dag... för det är söta Ellas ettårsdag!
Puss och Grattis lilla hjärtat! Igår firades hon stort på innegården till huset där de bor.




En stor släkt var samlad och det bjöds på varmkorv med bröd!



Storebror Enzo trivdes tillsammans med kusiner och alla sysslingar... och han fick i sig två korvar med bröd.
Ja, visst kan korv med bröd smaka så där innerligt gott när det är barnkalas. 




Ella hon tog sig en liten tupplur innan det var dags för tårtan!


Det sjöngs på både svenska och arabiska "Ja må hon leva"!




Efter tårtan blev det paketöppning!



Av farfar och Anna fick Ella en docka, Rubens barn. De är så söta och fina tycker jag.
Nästan alla våra barnbarn har fått en sådan docka när de fyllt ett år.


Här är bilder från Franks, Lunas, Almas, Inez och Lillys ettårskalas!
Så små de var... åren springer iväg... nu har de blivit så stora.


Jag tror nog att sysslingen Chloé blev väldigt förtjust i Ellas docka.




Kusinerna Luna och Theo var där för att vara med på Ellas kalas.
Ja, hon blev rejält firad i riktig sommarvärme och syrenerna de blommade överallt!


Önskar dig min kära läsare en bra start på veckan!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Monica sa...

Det är fantastiskt nu med skir grönska, blommor i mängd och sommarväder. Så bra att du har ledig måndag för denna tid är speciell, kom så snabbt så väldigt skönt att kunna ta vara på tiden lite mer.
Och härligt kalas för er alla. Så mycket fint, tänk hallon och blåbär i kombi, vad gott det är. Kram

Channal sa...

Hej Monica! Otroligt vackert ute. Önskar att jag kunde stanna tiden. Det blommar ut så fort. Hallon och blåbär bästa combon... som drottningsylt! KRAM

Ninnie sa...

Lycka att vara född på sommaren, så man kan ha sommarkalas!
Så söt liten ettåring!
Ja, de där dockorna är härliga! Vår Sally har en stor (som Sam fick när han var mindre) som är hennes absoluta favoritdocka.

Anna i Portugal sa...

Syren är så underbart, verkligen sommar! Att den blommar redan berättar ju verkligen att ni har det varmt och skönt. Faktiskt varmare än vi har det, för här är det en kall period, mycket kall för att vara exakt. Knappt så det orkar över 20 grader! Konstigt! Kram

Channal sa...

Hej Ninnie! Eller hur! En underbar tid att ha kalas. Vill stoppa tiden nu! De är så söta och fina Ribens barn. KRAM

Channal sa...

Hej Anna! Men fy vad trist att ni har det kyligt. Här har vi perfekt sommarväder 20-25 grader. Inte varmare eller kallare, njuter! Syrenerna blommar verkligen överallt. De är säkert överblommade när skolorna slutar. KRAM

Annika sa...

Vackraste tiden på hela året i dina trakter. ÄLSKADE maj mest av alla månader då jag bodde i Sverige. Allt så vackert.
Underbara syrener, underbar doft!!
ÅÅÅÅ!! Här blommar de redan i april
Ni har finare väder än här, Anna.
Men idag är det ljuvligt här med.
Vilken fin helg du hade!!
Kramar!!

Channal sa...

Hej Annika! Nu är det så lummigt och ljusgrönt med massor av blommor! Älskar denna tid på året. Skönt att du har en ljuvlig dag idag. Vårt fina väder det fortsätter! KRAM