torsdag 19 september 2024

Min torsdag utan titel...

Morgondimma... tjocka på Bråviken och vi hörde hur de stora fartygen signalerade.


Men vid entrén strålade solen... och dimman började att lätta.

Det är dags att ta hand om några av dahliaknölarna. 

Alltså de som har gjort sitt... några blommar än så de får stå kvar.

Men snart kommer nog frosten... så det gäller att ha koll... fast vi har +21°C just nu.


Nu mår jag bra! Inte 100% men bra. Blir jobbet imorgon, kul!
Jag har planterat 40 tulpanlökar som är perenna. Ja, att de kommer tillbaka varje vår. 
Jag trodde att alla tulpaner var perenna med så är inte fallet.



Trettio tulpanlökar av den ståtliga stora tulpanen Mystique van Eijk... älskar den!
Har redan flera av dem men nu blir de ännu fler!


Hur söt är inte den här italienska polkagrisrandiga minitulpanen Peppermintstick.
Den ska föröka sig och bara bli fler och fler. Tio tulpanlökar hamnade i rabatten vid entrén.


Sen planterade jag även femton pingstliljor och de kommer alltid tillbaka år efter år. 


Även snart dags att övervintre alla våra stora fina mårbacka... 
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

Inga kommentarer: