måndag 6 december 2010

Oj vad jag är duktig då!

Jag borde sitta och plugga! Men istället bloggar jag och tycker helt plötsligt att det är jättekul att skotta snö på uppfarten! Visst, det är bra träning för armar och axlar! Sen har ju mannen köpt en fin miniplog... och då går det mycket lättare att skotta bort all snö som kom i natt!

Efter skottandet blev jag superpigg, så nu har jag gjort julmarmelad och collage.
Mannen älskar marmelad på sina smörgåsar!

Man ska skämma bort de man älskar!
Julmarmelad är apelsinmarmelad med smak av kanel och ingefära. Den blev riktigt fin! Härligt apelsingul och marmeladen doftar underbart juligt tillsammans med de rosa hyacinterna!

I fredags när Lotta kom hem var hon helt förtvivlad... hon hade tappat sin fina rosa mobil med touch control. Hej o Good Bye tänkte vi, den ser vi aldrig mer! Det var andra gången som Lottas mobil åkte ur fickan! Förra gången var det en tjej som hittade den och hon lämnade in den på skolan... den här gången var det en kille som hade hittat den i spårvagnen... och nu är mannen och hämtar den. Han köper ett par Trisslotter till killen för att visa vår tacksamhet. Ja, de flesta människorna ÄR faktiskt ärliga! Lotta är överlycklig och väntar på sin mobil och jag sitter här och är glad o pigg och väntar på mannen!

Du ska ha en skön kväll min kära läsare...
{collage och foton av mig}

4 kommentarer:

Miss Marie sa...

Jag tycker det är så härligt med ärliga människor! Det är fler av dom i världen än man tror när man läser och ser alla hemskheter som människor gör!

Anneli Stålberg sa...

Det är faktiskt ganska skönt att skotta snö ibland. Man mår bra av den friska luften och det hårda arbetet.

Vad härligt det är med ärliga människor :)

Ha en riktigt skön kväll!
Kram!

Channal sa...

Marie: De flesta är ärliga som tur är! Men det är sant, det är oftare man får höra om de andra.

Anneli: Friska luften gör alltid gott!En riktig skön kväll till dig med!

KRAMAR Anna

Paula sa...

Hej Anna! Nej, det var nog inte jag som hade bakat lussekatter! Vi ska baka troligen först inkommande helg. Vad har ni för väder Här snöigt o lite minusgrader. Kram o ha en fin fortsättning på tisdagen! Paula