söndag 7 oktober 2012

To Day I Love♥

 Den här tulpanmattan från Axeco skulle vara perfekt i mitt vardagsrum under matsalsmöbeln!
 I vardagsrumsfönstret skulle den här vara fin...
och en större skärm i samma mönster, Josef Frank - vit tulpan, till golvlampan!
Nya köksstolar är ett måste till det gamla furubordet som har en lång historia!
Carl Malmstens klassiska pinnstol Lilla Åland, vitoljad med fårskinnsdyna i creme.
 
Sen ska jag måla furubyrån nere i hallen (som är från 1990) vit!
Mässingkläpparna ska bytas ut till dessa porslinsknoppar! 
 De här två stora kuddarna från DAY blir fina i den mörkbruna skinnsoffan.
Nytt från Iittala är den här läckra ljuslyktan som har samma form som kiwilyktan!
Vill gärna ha en liten och en stor... vackert sken i kvällsmörkret
De hamnar nog på min julklappsönskelista!
 
Underbar söndagskväll till dig min kära läsare!

(bilder från nätet)

22 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Vad fin den där Ittala lyktan var! Den måste jag spana in lite mer:) ha en fin kväll! Kramis Nilla

Channal sa...

Visst är den läcker! Blir ett jättevackert sken!
KRAM!!

Helens Universum sa...

Jag fastnade också verkligen för den där Ittala-lyktan, ser härligt ut!
Ha en skön söndagskväll!
Kram Helen

Lena/isklockan sa...

Väldigt mycket fint du frestar med. Kram

Freja sa...

Så mysigt det kommer att bli!

Channal sa...

Det blir vackert sken i vintersverige hemma i stugorna skulle jag tro!
KRAM!!

Channal sa...

Frestar mig själv också! Att drömma kostar ingenting! KRAM!!

Channal sa...

Hoppas det! Sen blir det alltid fint i drömmarna! Rom byggdes inte på ett år!
KRAM!!

Sahra sa...

Gillar alles
Kram

Bara Sara sa...

Åh den kudden med insekten!!!!!

Channal sa...

Visst är den fin!!!
KRAM!!

Channal sa...

Das schön! Liebe... KRAM!! Anna

Helenas enkla vardag sa...

Daykudden skulle jag vilja ha och Iittala lyktan var fin! Men mattan stod det verkligen ditt namn på!
Kram Helena

Channal sa...

Haha! Ja, det är en Annamatta! Skulle kunna ha den på väggen!
KRAM Anna

dianasdrömmar sa...

Så mycket fint du har hittat, jag har kikat på knopparna men funderar fortfarande på var jag skulle ha dom..:) kram fina Anna och ha ne underbar måndag Diana

Channal sa...

Jag har valt bland flera hundra knoppar o handtag och så har vi fallit för samma knopp, Kul!! Underbar måndag till dig med! KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Hej Anna!

Jaa, tack säger jag till alltihopa!
Sååå fina saker! Kommer att bli SÅÅ vackert hemma hos dig!


Önskar dig en skön oktobervecka
Kram Anncathrine

Channal sa...

Visst är det fint! Får se när matten kommer hem till mig! Bara en dröm just nu, men det är ju inte så bara!!

En skön oktobervecka till dig också! KRAM Anna

Kakaobönan sa...

Jättefina saker, alltihopa!
Mattan, kuddarna och ljuslyktorna är mina favoriter. Och stolen.. ja, det var ju det mesta det!
Njut av ledig dag och hoppas du får en skön vecka!
Kram

Annika sa...

Den där räfflade Kiwilyktan skulle jag vilja ha.
KAN tro att det blir underbart sken av den!
Kramar!!!

Channal sa...

Visst är det FINT!! jag har njutit av min dag! Hoppas att du också har haft en bra dag! KRAM!!

Channal sa...

Det blir en julklapp hem till mig =)
KRAM!!