torsdag 19 december 2013

Midvintersolstånd!

Årets kortaste och mörkaste dag... 
i Lappland gick solen aldrig upp idag men det gjorde den här i Östergötland iallafall!


Minns du min fina äppelpyramid á la Ernst? Den blev rådjursmat! Granatäpplet dissade de!
Men vad gör väl det när jag gick på Jullov idag!! Så underbart!!


Igår kväll hade jag en låååång arbetsdag men ROLIG! Då hade vi Julshow på kvällen för föräldrar.
Eleverna är så duktiga!! Kör- och solosång och dans... Älskar't! 
Idag hade vi tre föreställningar á 40 minuter för elever och lärare... 


Sa jag att jag har gått på jullov?!! Och imorgon ÄR duschrummet KLART!! OMG!!
Ikväll har det varit kanon-TV. Avslutning på "Jul med Ernst" och "The escape artist".
Jag mår PRIMA och imorgon ska jag fixa mina naglar och julshoppa tillsammans med mina döttrar!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min Canon G12 och iPhone5)

12 kommentarer:

anettan sa...

Ernst är så fiffig men han har nog inga djur runt sig....mina tog våra hundar haha. Gillar lussebullen på sista bilden....Kram Anette

Razzy sa...

Va härligt med julkonsert, och jullov är ju aldrig fel. Jag fick mina naglar iordning idag, så skönt.

Hoppas du får en härlig fredag

Kram Eva

kavallinskan sa...

Jag missade Ernst ikväll, så jag måste se reprisen! Det låter härligt med jullov, shopping och fina naglar!
Imorgon eftermiddag börjar mitt jullov och jag längtar! :)
Kram viktoria

Livskraft sa...

Underbart med jullov, jobbar min sista dag i morgon. Ser verkligen fram emot jullov.
Å du måste visa bilder när det är helt färdigt.
Kram

Channal sa...

Ernst måste ha sprayat något på sina äpplen!

Visst är lussekatten SÖT! Men min favorit är nog snögubben!

KRAM!!

Channal sa...

Det var så proffsigt! De är så duktiga!

Härligt med fixade naglar!

KRAM!!

Channal sa...

JAA!! Snart har vi jullov båda två! Underbart!!

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen välbehövligt o underbart med jullov!!

Ska visa duschrummet när jag pimpat det!

KRAM!!

Martina sa...

Härligt med jullov!! Hoppas du far ett riktigt mysigt sadant.
Fy och stackars de uppe i norr där solen inte gick upp idag. Inte kul.
Som jag skrev pa insta; kanske den där Ernst har nagon fin dekoration med bara granatäpplen?!
Kramar

Channal sa...

Tack!! Har det redan mysigt!

Det enda är att de i Lappland har snö och det lättar upp! Men idag skiner SOLEN här idag! Så härligt!!

Ja, jag får hitta på något med granatäpplen istället :-)

KRAM!!

Annika sa...

Jullov, YAY!!!
Ernst dekoration är fin, men det klart att den är en ren lyxrestaurang för djuren. Oh well!! Säkert blev det likadant på Orangeriet med de skapelserna han hade där. MAT!!!!
Tittade på två avsnitt av Ernst igår (så nu har jag sett samtliga (Love him, men vissa grejer är lite mkt :-)
SÅÅÅ kul med julshow!!
Kramar!!!

Blommiga Rutan sa...

Meeeeen.... din fina äppelpyramid! Attans rådjur!

Härligt med jullov. Här ska det jobbas lördag, söndag och måndag, sen blir det lite ledigt.

Kramar Anncathrine