söndag 8 mars 2015

Helgens kalas!

Hej alla fina! Vilken ljuvlig söndag... blir lycklig!
Vasaloppet, den internationella kvinnodagen och strålande SOL med BLÅ himmel.
NU har värmen kommit hit... finns det något bättre?


Igår hade vi äntligen släktkalas för Lotta! 
Storasyster Ida jobbade/jobbar hela helgen så hon kunde tyvärr inte vara med. Trist! 
Men annars var nästan alla här. Så är det. Svårt att få till det så det passar alla.
Lotta hade beställt tacosbuffé... gott och smidigt att bjuda på!







T.o.m. mina gamla föräldrar gillar tacos... men utan bröd!
Det är så festligt och kul att ha familjen samlad... närheten till varandra har alltid varit viktig för oss.



De vita tulpanerna ser ut som liljor... otroligt vackra!
Lotta var så fin i sin nya klänning som hon fick i födelsedagspresent.




Hon fick perfekta presenter... fickpengar till Japanresan. Blev en hel del yen. 
Måste lära mig deras valuta. Solens rike... Japan runt om en månad och 11 dagar!!


Haha förra helgen hade jag beställt en glasstårta med högt fint spunnet socker. 
Trodde den skulle hålla sig en vecka i frysen.
Glasstårtan var jättegod! Men det vackra sockret hade säckat ihop som kolasås!
 Ah! Det gjorde inget! Glassen var ju hög och fin... den hade inte smält ner!



En Glad och nöjd 20-åring som fick det hon gillar bäst! 
Bio-check, resepengar, Tacos, GLASS, mormors kanelbullar och chokladbollar!
Men det bästa var att mina föräldrar var med pigga och glada!
Nästa födelsedagsbarn är mamma som blir 90 år den 17:e.


Önskar dig min kära läsare en strålande söndag.
Må solen lysa på dig var du än är!

Kram till alla... Anna

(Bilder fotade av mig) 

22 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Vilket kalas!! Ni är verkligen en underbar familj och så härligt att ni kan ses ofta och fira ihop. Lotta är så fin och det är en njutning att se dina pigga o glada föräldrar. Blir lycklig Anna!!

Älskar vasen och så fint tulpanerna kommer till sin rätt. Jag skulle vilja ha en här och njuta av också ;)

Underbar söndag ni haft!! Gott med Tacos! Grattis till Lotta och hoppas Ida kan vara med nästa gång ni ses!

KRAM

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Härligt att 20-års kalaset äntligen blev av! Så söt hon är i sin fina klänning!
Syns att ni haft ett trevligt kalas, och så extra roligt att båda dina föräldrar är så pigga och kan vara med.
Läcker vas och fantastiska tulpaner!

Ha det så fint
Kramar Anncathrine

Mamma C sa...

Vilket fint kalas det blev till sist. Och härligt när man kan få ihop hela sin familj.
Kram Mamma C

Channal sa...

Tack fina du!
Visst är vasen vacker. Så tacksam att sätta blommor i den.

Idag har solen varit underbar! Hoppas även du har haft en fin söndag "over there"!

KRAM!!

Channal sa...

Tack fina du!
Kul med kalas! Tulpanerna är lovely! Lite dyra men vilken kvalitet!

KRAM!!

Channal sa...

Visst är det! Vet att även ni brukar samlas allihopa! Så värdefullt!!

KRAM!!

Livskraft sa...

Så härligt med en stor familj, önskar att jag hade det.

Kram fina

mammaxtre sa...

Att ha nära och kära i närheten det är något som jag också uppskattar och detta mycket.

Fina bilder på en fin dag. Och ljuset i bilderna, ett ljus att bli glad av.

Kram

anettan sa...

Vad mysigt ni har det. Idag har det varit så härligt väder. Kram Anette

Channal sa...

Ett helt underbart väder! Årets varmaste dag!

KRAM!!

Channal sa...

Familjen är det viktigaste vi har! Man ska vara rädd om varandra! Det är kärlek!

KRAM!!

Channal sa...

Du har en jättefin liten familj! Så söta grabbar!

KRAM!

Anne-Marie sa...

Man blir glad av att se era tillställningar och fester. :)
Din pappa ser riktigt pigg ut. Härligt att han "kvicknat till" efter stroken.
Vilken vacker och spännande vas med tulpaner.
Kram!!

Channal sa...

Tack! Jag är så glad för alla nära o kära! Visst är vaden lite kul! Fin!

KRAM!!

Villa Ell sa...

Det är ett pusslande att få till så alla kan komma.. vi är inte så många men hittar inte alltid dagar som passar alla!
Vilket mysigt firande ni hade och dottern ser mer än nöjd ut

Kram Sandra

Annika sa...

SÅ fint och trevligt hos er!
Mysiga och varma bilder av kära släktingar.
Ja, visst ger vackert väder inspiration!
Kramar!!!!

Channal sa...

Äntligen blev det kalas och hon var jättenöjd!

KRAM!!

Channal sa...

Tack!! Vackert väder ger mig energi och inspiration! Så härligt!

KRAM!!

Paula´s Blogg sa...

Visst har vi fint väder :) Vi har varit borta nästan hela förra veckan. Helsingfors bl.a...
Nu ska jag börja dammsuga,städade inte alls förra veckan.
Ha en fin måndagskväll!
Kram

Channal sa...

Underbart väder! Helsingfors, vad kul! Jag gar bara varit i Åbo, Nådendalen och Mumindalen! Vackert!

KRAM!!

Anonym sa...

Vilken härligt familjefest! Kul att se din föräldrar i så fin form vid 90. Själv
fyller jag 87 nästa månad och hoppas vara lika fina som dom, när JAG blir 90!

P.S. Min son bodde i Japan i över ett år och jobbade som engelsklärare.

Ruth i Virginia

Channal sa...

Hej Ruth! Klart du är lika fin o pigg när du är 90 år! Bara det att du sitter vid datorn och skriver. Mina föräldrar har aldrig lärt sig den tekniken. Sista It-lösa generationen.

Åh har han bott i Japan! Häftigt! Min yngsta dotters dröm!!

KRAM!!