fredag 9 maj 2014

Efter regn kommer Solsken!


Det är ju sant! Solen finns alltid där bakom molnen... och nu på eftermiddagen har solen kommit åter!
Himlen är blå och veckans skitväder är bortglömt! 
Sen är det ju fredag och mannen kommer snart hem med ett fint vin!


Ja, vi ska fira att badrummet är klart! Så underbart! 
Nu har vi på båda planen fräscha bad- och duschrum!
Jag ska visa resultatet här på bloggen när det är pimpat och klart. 
Du som följer mig på Instagram kan redan se en tjuvkik där.


Det känns som april norpade maj! Allt ligger en månad före!  
Överallt blommar det... både i naturen och i trädgårdar. 
April var ljuvlig... maj har hittills varit kylig... men nu, Nu NU kommer värmen!


Kabbelekan trivs här vid kärret... det lyser om den här inne i skuggan. Den är så knubbig, gul och vacker.


När himlen sprack upp idag på eftermiddagen tog jag mig en lång skön promenad med min kamera.


Åh vad jag skulle vilja smyga in där på tomten och plocka en bukett gullvivor... men det kan jag ju inte göra!
Får njuta av dem på håll. De är vackrast där de står... så det så... hmmmmm!


Satt här vid vattnet en liten stund och dinglade med mina ben och med näsan mot solen. SÅ SKÖNT!
Tänk att solen värmer och gör så mycket gott med mig. Där skulle jag kunnat sitta kvar om inte plikten hade kallat!


Idag har jag... 
Skjutsat Lotta till tandläkaren tidigt på morgonen!
Tog frukost på McDonalds...
Städat halva huset!
Tog en avokado, keso och kopp kaffe till lunch...
Suttit och sytt vid min symaskin.
Pratat i telefonen med mamma, mannen och Ida.
En skön fotopromenad!
Redigerat bilder... och nu bloggar jag!

 

Nu ska jag börja fixa och förbereda maten! 
Det blir Thailändsk lime-kyckling. Prognosen att kunna sitta ute ser mycket god ut!


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

TGIF!


Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

39 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Härlig fredag! Och visst finns solen där, någonstans.
Kram Helén

Helenas enkla vardag sa...

Ska värmen komma? Hoppas verkligen det, för det blir inget gjort ute när det bara är skitväder.
Underbara vårbilder. Ha en skön helg. Kram Helena

Channal sa...

Hoppas det iallafall! Vill också få lite gjort ute i trädgården. Men idag på eftermiddagen har vi haft det soligt och varmt. Vi satt ute och åt!

KRAM!!

Channal sa...

Idag visade den sig med glädje! Underbart!

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh vilken blå himmel! Här är det fortfarande regnigt , men det ska visst bli lite bättre imorgon . Vilka vackra bilder du tagit!

Kram Anncathrine

Channal sa...

Tack! Här är himlen fortfarande klar med en fantastisk solnedgång!

KRAM!!

Razzy sa...

Vilket härligt väder ni verkar ha fått och så vackert ni har, här i huvudstaden har det regnat mest hela dagen och riktigt kyligt. Hoppas du får en trevlig fredagskväll.

Kram Eva

Channal sa...

Då hoppas jag att ni får lika vackert väder imorgon som vi fick idag!

KRAM!!

Sahra sa...

Skitväder. Jag är såå less. Var är värmen? Solen? Inte hos mig iallafall. I hjärtat då?
Var i Uppsala igår. Stork. Studentorkestetfestival. Min kollega spelar i Kårsdraget. Snacka om röj. Såg även Cameron Diaz filmen. Skitrolig. Ikväll blir det vin och coeur de filet provencale och mello. Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Vilka vackra bilder! Visst är det härligt med att gå en fotorunda och redigera bilder:) ha en fin lördag! Kram Pernilla

Lena sa...

Så härliga bildet som vanligt! Solen sprack igenom lite igår kväll här också, men inte tillräckligt för att sitta ute och äta.

Kram Lena

Channal sa...

Igår hade vi ett strålande väder men idag grått igen! Men det är varmt!

Kul i Uppsala!! Den filmen vill jag se! Jag gillar Cameron!

En favorit här, fiket provencale. Ha det jättebra trots vädret!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Ja, det är min hobby och måbrazon! Fotografera, redigera och blogga!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Jag min optimist trodde det skulle vara lika fint väder idag som vi hade igår! Tji fick jag! Men jag ska trotsa vädret och gå ut!

KRAM!!

Mamma C sa...

Vädret är så märkligt. I morse var det övermulet och regnet hängde i luften. Nu när det är kväll då spricker det upp och solen kikar fram. Får hoppas att den är kvar i morgon med.
Vilken härlig promenad du gick med kameran. Jättefina bilder på vackra blomster.
Kram Mamma C

Channal sa...

Precis! Nu tittar solen fram! Önskar att värmen kunde komma för att stanna...

KRAM!!

Martina sa...

Blomexplosion!!! Härligt varigt! Ha en fin helg fina du!
Kramar

Channal sa...

Tack detsamma fina du!

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Vilken bildbomb Anna! Så vackert du har det nu. Just våren i Sverige saknar jag. Den är något alldeles speciellt.
Och maskrosor är vackra. Även om de anses vara ett ogräs.
Åh, gullvivor. Vi har inga gullvivor hos mig. Tycker om den blomman.
Kram!!

anettan sa...

Vilka härliga bilder. Vad skönt att det är klart. Kram anette

Channal sa...

Sverige är vacker på våren! Min favoritårstid. Önskade bara att majvädret kunde vara lite bättre!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Ja, det är jätteskönt och det blev så fint!

KRAM!!

Hemma på Sjuan sa...

Härliga bilder! Solen visade sig en snabbis igår här en annars har det varit skitväder sen jag kom hem från resan...
Så spännande med nytt badrum, såg jättesnyggt ut, häftigt golv. Kram Suss

Channal sa...

Tack!
Skitväder idag men inte så kallt! Ska ut och jobba lite i trädgården om en timma.

KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Underbara bilder Anna stor kram Diana

åse sa...

Vilka ljuvliga bilder Anna, härligt vårligt. Ha en fin kväll. Kram åse

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig!

KRAM!!

Livskraft sa...

Vilka fantastiska bilder, hoppas verkligen att värmen kommer nu. Brukar iof vara varmt på min födelsedag så jag håller tummarna för att det blir så även i år
kram fina

Channal sa...

Tack! Nu håller vi tummarna och alla tår att vi får sol på våra födelsedagar!

KRAM!!

Annika sa...

Så härligt! Här känns det som om solen aldrig kommer att visa sig igen. En gråmulen, trist och regning helg har det varit vädermässigt iallafall. Underbara bilder du visar!! Ha en fin dag. Kram Annika

Channal sa...

Inget vidare väder här nere på ostkusten heller om det nu är någon tröst för dig! Nu vill vi alla ha sol och blå himmel och gärna +20! Eller hur?

KRAM!!

Annika sa...

Hoppas solen inte försvann igen efter fredagens soltimmar :-)
Jättefina bilder och väldigt gula och hoppfulla!!
Så fint med alla blommor och blommande träd. Hoppas att ni har lite värme så att du kan njuta för fullt av denna ljuvlighet.
Önskar en finfin måndag!!!
Kramar!!

Channal sa...

Tack! Ja, det gul inger hopp om sol och värme! Men det är jättekallt ute!! Inte kul!! Jag njuter av alla blommor ändå!

Fin måndag till dig med! Min är snart slut!

KRAM!!

Mittgodastefinaste sa...

Nu på eftermiddagen så kom solen till oss! Äntligen tillbaka! Lovely!

Kram jenny

Channal sa...

Härligt! Nu på kvällen kom den till oss också! Varmluften är påväg in! Halleluja!!

KRAM!!

Vitae stilo sa...

ser fram emot dina bilder. Skulle också vilja göra iordning badrummet, inte för att det är så stort men det skulle behövas piffas upp lite grann...

Kram
Helen

Channal sa...

Mitt badrum är inte heller så stort men det blev världens lyft! Så välbehövligt! Kommer snart bilder...

KRAM!!

åse sa...

Men åh så ljuvliga bilder, jag får sommarlängtan ända ut i tårna. Kram Åse

Channal sa...

Tack Åse!
Igår kom värmen igen och ännu varmare ska det bli i helgen! Sommaren är efterlängtad!

KRAM!!