tisdag 20 maj 2014

Vad har gjort Dig glad idag?


Det här har gjort mig GLAD idag!


Min bildlektion med fyrorna. Vi jobbade med linoleumtryck. De ville inte sluta lektionen som är 80 min lång!
När jag såg den här bilden på min Lotta från sin idrottslektion på Instagram.


En kollega hade fixat räkmackor till oss på lagtiden kl.15.00! 
När en annan kollega läste upp berättelser som elever hade skrivit! Lysande! Så duktiga!
När jag fick det här svaret av mannen på mitt sms: "Ska fundera. Älskar dig!"


När jag kom hem fann jag en glassig pinfärsk Femina i brevlådan!
Att värmen är här och att solen skiner!
När jag tog in tvätten och kände doften av att den har hängt ute i solen och torkat!


Att vi bor så vackert nära naturen... att ha alla blommor och glittrande vatten intill husknuten!
Glädjen jag känner när jag går in i det nyrenoverade badrummet.


Att det är så klart att jag kan se Norrköping i horisonten... det gör mig glad!

Skriv ner minst fem saker som har gjort Dig glad idag!

Solig kram till alla... Anna

(Bilder fotade av mig)

32 kommentarer:

anettan sa...

Vilka vackra bilder. I dag har det varit en sådan dag att jag var glad när klockan blev fyra och arbetsdagen var slut,vissa dagar bara är sådana. Kram Anette

Anne-Marie sa...

Så vackert du bor! Helt fantastiskt att du har vattnet så nära och nu all underbar grönska.
Jag blev glad att det regnade här i mina trakter igår kväll och i natt. Vi behöver allt regn vi kan få i denna historiska torka.
Kram!!

åse sa...

Men Åh så vackert du har det omkring dig, härligt att ta vara på saker man blivit glad för stoppa in dem i hjärtat och hålla dem kvar. Gårdagen var en sådan där glad dag för mig också sol, blå himmel och fågelsång lång skön morgonpromenad med de fyrbenta innan en bra arbetsdag tog fart. Hoppas onsdagen blir lika fin. Kram Kram Åse

Kakaobönan sa...

Vilket härligt glad-inlägg!
Fem saker som gjorde mig glad (igår) förutom det här inlägget då:
Att sonen sovit gott i nya lägenheten ensam för första gången
Att jag hittade en fin present till svärmor som fyller år i morgon
Att Hanna varit på studentskiva och blivit utsedd till klassens Sunshine
Att mannen förberett middagen när jag kom hem efter jobb och mathandling
Att solen lyste på min kvällspowerwalk
Tack Anna för att du får oss/mig att tänka till!
Glädjekramar Pia

Annika sa...

Fint och nyttigt att tänka efter vad dom gör en glad under en dag!
Min ha just börjat, men jag får tänka på gårdagen.
Det som gjorde mig glad då var att det var perfekt väder, 24 grader och sol.
Att vi snabbt hittade finskor till min dotters prom. Att vi åt middag ute på decket.
Idag ska jag också samla på mig det som gör mig glad.
Kramar!

Annika sa...

Jag är glad när jag tänker på att barnen kommer en stund i dag (trots att det är pappa vecka)
att det är ljuvligt väder ute
att jag snart får åka hemåt
att bokslutet snart är klart
att man kan sitta ute och äta middag
Kram Annika

Channal sa...

Hoppas du fick en bättre dag idag!

KRAM!!

Channal sa...

Ni blir glada av regn! Ja, det är behövligt! Glad för Kaliforniens skull! Men jag är glad att vi inte har regn :-)

KRAM!!

Channal sa...

Dagen har varit lika fin om inte ännu finare :-)

KRAM!!

Channal sa...

Åh vad glad jag bli Pia! Så mycket roligt! Hanna är lik sin mor, dig!

KRAM!!

Channal sa...

Härligt Annika! Vi fortsätter se allt som gör oss glada!

KRAM!!

Channal sa...

Så mysigt! Finns många saker att vara glad för!

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Hej Anna!

Ojojoj! Det finns massor att vara glad över!
Att solen lyst så varmt just idag när jag var ledig och hade två arbetskamrater från lärartiden här på lunch och vi kunde sitta i trädgården , i solen och njuta av sol, god mat, lite vin och trevligt sällskap.
Att det doftar ljuvligt här inne nu av pip buketten som jag fick.
Att hela huset nu är städat och fint till helgen.
Och det bästa av allt, pratat med lilla Selma i telefonen, ska hämta henne på dagis imorgon, så mysigt!

Fin fortsättning på veckan till dig
Kram Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Just det, glömde att dina vackra bilder blev man ju också glad av! 😊

Home2tiny sa...

Ett sprudlande inlägg som gör mig glad....
Idag har jag blivit glad för alla peppande ord från bloggvänner
En oväntad kram
Fantastiskt väder
Spännande framtidsplaner
Och en himmelsk god middag på altanen
Kramisar Tina

Sofia - Strawberry Dreams sa...

Härlig dag! Och vilka sköna inspirerande sommarbilder.

Mamma C sa...

Jag blev jätteglad när jag äntligen fick komma ut i solen och värmen idag efter jobbet.
Man blev glad av att läsa ditt fina inlägg :)
Kram mamma C

Razzy sa...

Underbara bilder :) har varit ledig halva dan så jag har njutit av egentid, sol och värme.

Kram Eva

Channal sa...

Åh vilken härlig dag du har haft! Låter jättemysigt alltihopa! Blir glad av din dag!

KRAM!!

Channal sa...

❤️-TACK!!

Channal sa...

Härligt Tina! Bloggen ger så mycket positivt! Måste ta mig tid att besöka er! Har fullt upp!

KRAM!!

Channal sa...

❤️-TACK!

KRAM!!

Life´s Silverlining and I sa...

Så himla kul att de inte vill sluta sin lektion, vilket gott betyg till dig! Kram Pernilla

Life´s Silverlining and I sa...

Ja, vädret, att köra en jätteskön bil i det vackra vädret. Bra kundmöten och att umgås med min familj. Kram kram

Channal sa...

En helt fantastisk sommar med 25 grader har vi haft idag! Vad glad jag blir att du blir glad av mitt inlägg :-)

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Vilken härlig dag du har haft!

KRAM!!

Channal sa...

Eller hur! Det är jättekul!

KRAM!!

Channal sa...

Härligt Nilla! KRAM igen!!

dianasdrömmar sa...

Dina bilder gör mig glad Anna stor kram Diana

Livskraft sa...

Så mycket underbart att bli glad för. Mina barn har gjort mig glad idag och alla dagar för den delen, att det är underbart väder, snart helg och en mysig lunch med fin vän.
Kram

Channal sa...

Så mycket som gör oss glada! Härligt!!

KRAM!!

Junitjej sa...

Vilka härliga bilder!