fredag 16 maj 2014

Dagarna de går vidare...



Dödsbudet om Malik Bendjelloul gjorde mig jätteledsen och chockad i tisdags kväll! 
NEJ NEJ! Varför varför?!! En sådan begåvad och ödmjuk person... så tragiskt och så jäkla onödigt!
Han gjorde ett väldigt starkt intryck på mig!


Tur att Benjamin Wahlgren tog hem segern i Let's Dance 2014. Han var helt klart bäst!
Slaget vid Köpenhamn blev en käftsmäll mot homofobin! Chiquita var en värdig vinnare! 
Mina favoriter kom i topp... Sanna, Holland och Norge.

dagens soundtrack - Norges bidrag... Min tanke går till Dig Malik. R.I.P


Vi har blivit bjudna på stort bröllop i september i Tylösand! 
Mannen har redan bokat hotellrum. Han överraskade mig med Delux Rum i strandhuset vid havet på Per Gessles Hotel Tylösand. Det kommer bli både fest och lite semester. Ska bli så kul!

I måndags den 12 maj hade vi vår ettåriga förlovningsdag
Mannen kom hem med fem sammetsröda Rolls Royce Rosor... vi firade även Lotta på sin namnsdag.


Maj har varit kylig och regnig. Det är på kvällarna som solen har visat sig någon gång då o då.
Varma vindar är på väg in... igår var det riktigt skönt! Till helgen ska det bli 20 grader... UNDERBART!


Bråviken är vacker i alla skepnader... i sol, is, storm, regn och som här i dimma.
Majkvällarna har mest varit kalla och ruggiga... då har det varit behövligt att tända levande ljus i hela huset för mysfaktorns skull. Samt lyssna på jazz och krypa upp i soffan med en varm kopp te.


I tisdags var jag på utbildning på kvällen och på onsdagen var det studiedag och på kvällen föräldramöte.
Fullspäckat schema mest hela tiden! Mamma har varit på fikabesök och det är alltid trevligt!


Nu skiner solen och imorgon vankas det kalas! Vi räknar med att kunna sitta ute i trädgården!
Ida och hennes pojkvän kommer redan idag... hon ska baka tårtan... en choklad och hallontårta.
Själv ska jag sno ihop tre stycken Quiche Lorraine, franska ost och skinkpajer. Bara att sätta igång!

Må solen lysa på dig var du än är!

TGIF!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

14 kommentarer:

Annika sa...

Jag vet, Maliks död berörde mig också. SÅ sorgligt.
Minns ju honom fr Ebba o Didrik, och förstås minns jag när han fick sin AA. Stort!!

Ja, Österrikes vinst var för underbar!!! Jag kollade ju härifrån och jag höll på den från första stund- STOR låt! Stor röst och SÅ RÄTT!!
Holland också så bra, och Sverige!
KUL att se!!!
Mysigt med lite inplanerade resor för er.
Så fina bilder du tagit.
TGIF är rätt!!
Kramr!!

Husbilen Tuzzen sa...

Oj vilket innehållsrikt inlägg. Du har hunnit med mycket och planer på en del framåt.
Jag hoppas du får en härlig helg till att börja med.
Kram Helén

Channal sa...

Så fruktansvärt tragiskt! När han berättar om elefanterna då storgråter båda Ida och jag!

Ska bli mysigt att komma till Tylösand. Har aldrig varit där.

Kul att du tittade på mello. Trodde inte du gjorde det. En mäktig låt! Vilken röst!

Nu är det så varmt och skönt här hemma. Tar bara en liten paus just nu.

KRAM!!

Channal sa...

Full rulle mest hela tiden. Nu var jag tvungen att ta en liten paus! Vilket väder vi har fått! Tummen upp!

KRAM!!

Martina sa...

Grattis pa förlovningsdagen!! Bröllop?!
Ha en jättefin helg!
Kramar

anettan sa...

Det är tragiskt när döden kommer allt för tidigt. Jag önskar dig en fin fredag. Kram anette

Channal sa...

Tack! Det är inte vi som ska gifta oss. Vi är bjudna på bröllop :-)

KRAM!!

Channal sa...

Det är så tragiskt! En sådan fin människa!

KRAM!!

Mamma C sa...

Grattis till er förlovningsdag. Nu får vi verkligen hoppas att värmen är på G. Ha en fin och bra dag i morgon när ni har kalas.
Kram Mamma C

Paulahelenas sa...

Grattis på både födelsedagen o förlovningsdagen!
Nu får vi hoppas att det blir VARMT! Det ser lovande ut just nu..kolla på min blogg :)
Österrikes bidrag klart bäst enligt mitt tycke :)
Ha nu en härlig helg!

Kramen om <3

dianasdrömmar sa...

Mysigt med bröllop kramis Diana

Channal sa...

Tack! Idag har hela dagen varit underbar!

KRAM!!

Channal sa...

Tack gulliga du! Det blev en riktig sommardag! Hoppas värmen stannar.

KRAM!!

Channal sa...

Ska bli jättekul!!

KRAM!!