torsdag 15 maj 2014

Nya badrummet!


Nu börjar det bli som jag vill ha det... men det är inte riktigt klart än. Du får titta in i alla fall!
Vi ska sätta upp en annan kristallkrona som är ok för badrum och sen ska det upp en hissgardin i fönstret.

bilder lånade från nätet...

Vi vill ha något liknande som dessa... vilket mönster tycker du är finast?
Vi har inte bestämt oss än om vi vill ha Josef Franks Window (till vänster) eller Hawaii (till höger).


Badrummet är inte så stort... men det blev världens lyft!
Vi valde ett stort badkar framför fönstret som vi kan ligga raklånga i.
Fyrkantig stor kommod med två utdragslådor och en jättestor spegel ovanför.
Väggen mittemot har vi ett badrumsskåp och ett högskåp. 
Alla möbler kommer från Aspen och de har smarta funktioner... det gillar jag!


De mörkgrå krukorna från Tine K passar perfekt i badrummet och de färgglada Marimekkohanddukarna piggar upp.


Det jag gillar mest i badrummet är det vackra golvet som är specialbeställt från Italien.
Sen älskar jag det stora fönstret som nu är inkaklat... det sprider alltid ett skönt ljus.


Huset jag bor i flyttade jag in i alldeles nybyggt 1989. Att renovera dusch- och badrum var ett måste efter 25 år.
När de slet bort allt gammalt kakel och våtrumsgolv var jag rädd för mögel. 
Men där fanns ingenting... allt var snustorrt både här i badrummet och i duschrummet. Känns som ett gediget hus. 


En linslus och spegelapa har jag varit i hela mitt liv så den här STORA spegeln passar mig perfekt =)
Nästa projekt är att måla om huset. Jag tycker om ljusa hus så det kommer nog bli gräddvitt!
Solen skiner här igen! Mannen är på fotboll och hejar på IFK. 
Jag är hemma och håller tummarna! Vill ha hem en glad man!

Önskar dig min kära läsare en skön kväll!

Kram till alla... Anna

(Bilder fotade av mig)

22 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Oj vad fint!! Gillar verkligen det här med kristallkronor i badrum. Hoppas ni hittar en godkänd snart, kan bli farligt annars...
Jag gillade hissgardinen som gick åt grönt bäst.
Och vilket läckert golv! Superfint!
Kram Helén

mammaxtre sa...

Jättefint! Kan tro att du är nöjd. Kul!

Kram

dianasdrömmar sa...

Åh, vad fint det blir kram Diana

Liselotte sa...

Fiiiint!
Jag tycker du börjar med Hawaii nu till sommaren. Du kommer ändå att byta sedan (tror jag ;-)

anettan sa...

Så fint, kan tänka att du är nöjd. Kram Anette

Mamma C sa...

Så fint det blir.
Kram Mamma C

Livskraft sa...

Jätte fint och perfekt att det inte var några mögelskador.
Kram kram

Helenas enkla vardag sa...

Gud så härligt med ett nytt badrum. jag gillade Josef Franks gardin. Kram och hoppas mannen är glad när han kommer hem,
Kram Helena

Blommiga Rutan sa...

Så jättefint! Ser verkligen fräscht ut!
Svårt, båda mönstren är fina....
Tror nog att jag hade valt det gröna , men Hawaii passar ju förstås väldigt bra till de läckra handdukarna .
Älskar golvet! Såååå läckert!

Kram och skön,solig helg till dig
(Gissar att det kanske blir kalas ...)
Anncathrine

Channal sa...

Tack! Ny lampa är köpt. Elektrikern kommer nästa vecka och installerar den. Du tycker den gröna. Vi får se.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Jag är nog mer än nöjd:-)

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Du har rätt och jag hade tänkt Hawaii från början.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Mer än nöjd :-)

KRAM!!

Channal sa...

Tack!
Det var verkligen jätteskönt! Man kan ju aldrig veta efter 25 år.

KRAM!!

Channal sa...

Det är helt underbart! Älskar att gå in där! Båda tygerna är J. Frank. Tror på Hawaii!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Så fräscht o golvet är som en matta. Hade bestämt Hawaii först. Sen tänkte jag att det är lättare att byta handdukar med färg och mönster mot den gröna. Vi får se.

Jo, jag fyller år på lördag! Vad du minns :-) Ska bli 20 grader till helgen.

KRAM!!

Razzy sa...

Det vart jättefint badrummet, jag gillar den gröna gardinen, gillar enkelheten i den.

Hoppas du får en härlig fredag

Kram Eva

Lena sa...

Snyggt och tidlöst! Det där kommer du nog vara nöjd med länge!

Kram Lena

Channal sa...

Tack! Vi får se vilken det blir! Jag gillar färg men den gröna är så vacker.

KRAM!!

Channal sa...

Absolut! Nästa renovering kommer inte bli förrän 2039! Herregud! Då är jag 75 år!

KRAM!!

Anonym sa...

Så snyggt det är! Kul med nytt och fräscht!
Jag hade valt det gröna men jag tycker nog att du är mer Hawaii, mer färgsprakande!
Nu hoppas vi att solen fortsätter vara givmild, lättare med kalas då. Jag antar att det vankas kalas även hos dig...??
Önskar dig en härlig fredag!
Kramar Pia

Channal sa...

Tack! Har inte bestämt oss än vilken gardin det blir!

Ja, jag räknar med att kunna sitta ute imorgon! Ska förbereda några pajer till morgondagen.

KRAM!!