tisdag 27 maj 2014

Vart tog värmen vägen?

Det var så skönt med sommarvärmen... hoppas den snart kommer tillbaks!
Men jag ska väl inte klaga på sol och 15-18 grader.


Idag åker min Ida till Kina tillsammans med sin pojkvän. De ska vara borta i tre veckor.
Tänk för bara ett år sedan satt jag på Sahlgrenska i Göteborg vid Idas säng. 
Allvarlig skallskada i ett traumafall... hon hade änglavakt! 
Nu ska min flicka ut och resa i stora världen. 
Jag tackar Gud! Amen!

Bild skickad via mms från Arlanda idag! 

Må solen lysa på dig var du än är!

Kram till alla... Anna
(maskrosbollar fotad av mig)

26 kommentarer:

Livskraft sa...

Livet är skört och vilken lycka att det gick så bra för din dotter.
Kram fina

Home2tiny sa...

Livet kan ändras på en sekund, därför är det viktigt att njuta av varje sekund. Fina o söta Ida hoppas hon får den bästa resan. Kramisar Tina

Mamma C sa...

Att åka till Kina måste vara en upplevelse. Tur och skönt att din dotter hade änglavakt med sig.
Jo, man undrar vart värmen tog vägen någon stans. Riktigt kyligt i morse när man gick till jobbet.
Kram Mamma C

Channal sa...

Ja, det är verkligen lycka! Varje dag är en gåva.

KRAM!!

Channal sa...

Jag tar inget för givet och jag ser varje dag som en gåva! Så glad att hon är så pigg nu!

KRAM!!

Channal sa...

Kina är häftigt! Så glad för deras skull!

Brrr vill ha tillbaks värmen nu!

KRAM!!

Helenas enkla vardag sa...

Har det redan gått ett år! vad skönt att det gått så bra och vad kul att hon får resa till Kina.
Ang värmen, så undrar jag verkligen vart den tog vägen, den liksom bara försvann.
Vill också ha tillbaka den.
Kram Helena

Blommiga Rutan sa...

Hej

Channal sa...

Hej!! KRAM!!

Channal sa...

Ett år går fort men hon har kämpat!! Det har hänt så mycket och det känns så skönt!

Gillar inte att temperaturen har sjunkit!

KRAM!!

No34 sa...

Hejsan! Mitt första besök hos Dig, jättefin blogg Du har! Det värmer i mitt hjärta att allt gick bra för Din dotter. Tänk vad allt kan vända på några sekunder... Har samma erfarenhet för drygt 1 år sen, och den vakande ängeln befann sig här med vid rätt tid och plats. Väldigt vacker Din dotter är och hoppas hon får en helt magisk resa!
Tisdagskram från Kate

anettan sa...

Tänk vad tiden går och att det gått så pass bra. Jag är glad för er skull. Kram Anette

Channal sa...

Tack! Livet är skört! Tufft att behöva gå igenom.

Välkommen åter :-)

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Känns oerhört skönt att det har gått så pass bra efter allt!

KRAM!!

Razzy sa...

Tiden går fort, skönt att hon klarade sig så bra och hoppas att hon får en underbar tid i Kina. Hoppas även att du får en härlig onsdag.

Kram Eva

Annika sa...

Ja, jag minns alla dina inlägg från i fjol, och hur ofta jag loggade inte hos dig för att se om du uppdaterat. SÅ hemskt, så hemskt.
Men tack och lov att det gick så bra!! OCH att hon nu ska ut på långresa och är helt frisk!!
DET bästa!!
Vädret är vad det är hemma, typiskt svenskt sommar väder, men snart vänder det och blir varmt igen. DET vet jag!!
Kram!!

Annika sa...

Sommarväder. Fet särskrivning där som bara kom!! ÖÖÖÖÖÖ! NÖÖÖT CÖÖÖL!!!

Channal sa...

Tack! Tiden går fort! Nu har de kommit fram och allt är bra!

KRAM!!

Channal sa...

Det har varit ett tufft år men mycket positivt har hänt och det är underbart! Oh yes! The Swedish weather! Hoppas värmen kommer tillbaks snart!

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Vilken änglavakt hon hade din dotter. Härligt att hon kan leva som vanligt och kan ge sig ut på långresor.
Eftersom jag varit ute och rest har jag inte haft möjlighet att kommentera men ville bara säga att den där smörgåstårtan med lax och räkor fick det att vattnas i munnen på mig. :)
Kram!!

dianasdrömmar sa...

Kram och fin torsdag till dig raring/Diana

Channal sa...

Verkligen änglavakt! Så lycklig för det! Smörgåstårtan var riktigt smarrig!

KRAM!!

Channal sa...

Detsamma! KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

H

Blommiga Rutan sa...

Hej Anna!
Gör ett nytt försök att kommentera.
Ja, din dotter hade verkligen änglavakt! Hemsk olycka hon var med om. Minns dina inlägg när det hände, så otäckt . Så skönt att det gick så bra till slut . Önskar henne stort lycka till på äventyret i Kina!
Kramar och fortsatt trevlig helg
Anncathrine

Channal sa...

Tack! Ja, det har varit en lång väg till idag! Blir säkert toppen i Kina!

Trevlig helg till dig med! KRAM!!