fredag 4 december 2015

Godaste saffransbullarna!

Hej kära vänner! Idag har vi fredag och HUJEDAMEJ nu är Helga här! Vilken STORM!! 


Dagens bloggutmaning hos Tatjanis är avkoppling.
Avkoppling för mig är att få pyssla i min ensamhet eller gärna tillsammans med en eller flera.


Som när Lotta, min yngsta och jag bakade saffransbullar fyllda med smör, mandelmassa och kanel.
Inte nog med det så penslade vi dem med smält smör och doppade dem i strösocker.
De blev gudagoda... Gott Gottigottgott!



Jodå vi gjorde ett gäng knapriga pepparkakor också.




Alltid kul att plocka fram de fina juliga kakburkarna designad av pysselproffset Karin Mannerstål



Tomtarna jag köpte på julmarknaden de är ju bara för söta.
De har magnet både i fot och hand... de sitter fint på kylskåpet.


Lotta och jag fick verkligen en stämningsfull eftermiddag tillsammans... så mysigt och avkopplande.
Det är någon slags vila i att pyssla.

Lånad bild från nätet... 

Ikväll är det finalen av Idol. Vem vinner?!!
Fin fredagskväll till dig min kära läsare.

Kram till alla... Anna


(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Så gott med hembakt. :-) Pyssla och framförallt Bakning e avkoppling för ni med. :-) kramizz Laila

Sahra sa...

Hoppas han till höger vad han nu heter. Gudabenådad röst. Här bakas det lussebullar åxå. Fast de ska till Kulturskolan imorgon. Tyvärr. Ha en mysig kväll
Kram

Channal sa...

Att pyssla har alltid varit rogivande och avkopplande för mig... bakning är kul men blir bara lite då o då.

KRAM!!

Channal sa...

Hej Sahra! Vi håller också på Martin!
Impad, 200 st! Lotta och jag fyllde en burk och en påse i frysen med saffransbullar.
Mysig kväll till dig med och lycka till imorgon med alla lussebullar. KRAM!!

Mamma C sa...

Hembakat är så himla gott. ska baka lussisar i morgon. Skulle säga Simon men har ju redan lämnat. Så nu får det bli Amanda.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Så mysigt med bak. Fin avkoppling. Fina burkar. Jag hejar också på Martin. Jippy han vann. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Anne-Marie sa...

Mmm så gott det ser ut. De där saffransbullarna låter ju helt otroligt mumsiga.
Här har det regnat hela dagen och varit så mörkt. Nu verkar vinden har mojnat en del. Hörde att all tågtrafik söder om Stockholm var inställd.
Kramar!

Channal sa...

Mysigt ni får det imorgon med bakning. Alla tre i idol var vinnar! Grymt bra i deras genre!

KRAM!!

Channal sa...

Martin gjorde den nya låten så bra, en hit!

KRAM!!

Channal sa...

Här har tak blåst iväg och en långtradare vält omkull! Men nu är det lugnt, skönt. Alla tåg söder över från Sthlm är inställda.

KRAM!!