söndag 7 februari 2016

Toppenhelg!


Innan helgens kurs laddade jag med att måla en popkonstinfluerad bild av Twiggy.


Tillsammans med tio andra kreativa kvinnor spenderade jag min lördag och söndag mellan 10.00-16.30 med att måla "Fashion Faces".
Så kul! Jag har lärt mig att måla i en helt annan teknik än den jag är van vid.
Jag blir aldrig färdig! Lär mig något nytt hela tiden! 




Själva idén med att måla ansikten i en bok var jättekul! Här är några av mina alster =)
Nu har jag kladdat och lekt mig fram... ska träna och måla mycket mer här hemma.


 Igår när jag kom hem sa mannen: "Så pigg och glad du är!". 
Så sant! Dagar som dessa är riktiga energikickar! Jag bara älskar't! 
Min dröm har alltid varit att få leva som lyxhustru och bara få vara hemma och måla tavlor.
Jag har redan anmält mig till en konstkurs i april... längtar!


Gör mer saker som gör dig glad!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)

32 kommentarer:

Sweet Pea sa...

Himmel så duktig du är. Målningen av Twiggy är ju underbar.
Ha en mysig söndag kväll.
Kram Petra

Villa Ell sa...

Vad duktig du är! Riktigt fint
Kram Sandra

Unknown sa...

Så fantastiskt duktig du är! Härligt att ha en sådan gåva.
Kör på och gör det du älskar och är bra på.
Kram
Maria

Channal sa...

Tack!! Mysig söndag till dig med. KRAM!!

Channal sa...

Tack!! Ska bli ännu bättre. Träning ger färdig het.

KRAM!!

Channal sa...

TACK! Gör som du säger =) KRAM!!

Anonym sa...

WOW! Jag är totalimponerad! Du har verkligen talang
utöver det vanliga. Måste kännas så skönt att kunna
åstadkomma såna resultat.

Ruth i Virginia

anettan sa...

Men vad roligt och så himla fin. Kram Anette

Helenas enkla vardag sa...

Wow vilka fina bilder! Gud vad du är duktig. Skulle vara superkul att gå på en sådan kurs. Har iallfall målat några små tavlor som ung. Kram Helena

Annika sa...

Underbart med färg och kreativitet - riktig energikick som du säger! (säger hon som sitter och kluddar målarbok om kvällarna... ;) ) . Du är verkligen begåvad - kul att få se!
Kram.

Hemma på Sjuan sa...

Åh vad duktig du är på att måla!! Kul att ha en sån talang! Kram

Mamma C sa...

Men woow vilka fina små tavlor i din bok. Du är ju jätte duktig.
Kram Mamma C

Channal sa...

Tack!! Vad gullig du är! Har mkt att lära med den nya tekniken. Popkonsten känner jag mig mer hemma med.

KRAM!!

Channal sa...

Tack fina du!

KRAM!!

Channal sa...

Gå på en sån kurs Helena! Det är så kul! Du kan vidareutveckla din ungdomstalang.

KRAM!!

Channal sa...

Tack rara! Har ett block jag med :-) Förr kallades det telefonklotter idag säger de doodling!

KRAM!!

Channal sa...

Tack!! Har målat o ritat sedan barnsben. Så kul!

KRAM!!

Channal sa...

Tack vännen! Detta är bara en övning. Blir mkt mer i boken nu :-)

KRAM!!

Browneyedgirl sa...

Wow så snyggt :) Du är ju grymt duktig. Så härligt att få göra sådant som fyller en med energi. Viktigt. Kram och ha en fin dag

Home2tiny sa...

Men jisses Anna så duktig du är, målningarna är helt underbara. Hoppas verkligen de ramas in eller läggs fram som en coffee table book. Kramisar Tina

Channal sa...

Tack! Mer av sånt! Ska försöka bygga upp en liten ateljé så jag kan måla mer hemma.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Gullig du är! Haha Twiggy är jag nöjd med. De andra är bara en början. Mer träning så hittar jag nog min stil. Det är så kul att måla.

KRAM!!

Annika sa...

GUD så KUL!! Det där skulle jag älska!!
Förstår att du fick världens kick av det. OCH snyyyyyygga som tusan blev dina alster också. WOW!
Upp med ett par av dem på väggen, vettja!!
Kramar!!

Channal sa...

Tack! Målade många tjejer, klippdockor, ögon och ansikten som barn/tonåring. Kul att ta upp det igen. Ska träna ännu mer innan något hamnar på väggen =)

KRAM!!

Maria at inredningsvis sa...

Men vilken kul målarkurs ide :) och man får aldrig nog av sexiga BB.

Idag har jag vardagsrum fynd på bloggen :)

Ha en kanonvecka!

LOVE M

Jenny sa...

Men åh, vad roligt!! Att göra något kreativt! Och vad fint det blev!
Kram Jenny

Channal sa...

Åh! Ska kolla in fynden!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Det är SÅ KUL!!

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Kul med kreativa dagar och gott sällskap.
Du har verkligen talang. Jättefina målningar.
Det var länge sedan jag målade och ritade. Gjorde det väldigt mycket som yngre.
Kram!

Channal sa...

Som jag! Jag satt jämt och tecknade o målade som yngre. En kick att ta upp det igen! Gör det du med :-)

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Hej Anna!

Nu blir jag avundsjuk!!!!! Så roligt! Vilken helg! Gick på målarkrs en dag i veckan för ett par år sedan och det var ju verkligen så att man längtade till den veckodagen. Nu har det inte blivit av då den läraren vi hade har flyttat. Måste ta tag i det igen, så himla kul. Blir inte så ofta att jag tar mig tid och målar hemma, ibland med Selma som älskar att få använda mina "riktiga färger" som hon säger.
Och herregud så duktig du är Anna! Så jättejättefint!

Ha nu en bra vecka Kramar Anncathrine

Channal sa...

Tack! Vad kul att du också gillar att måla. Vi har många gemensamma intressen. Visst är det roligt och rogivande. Finns säkert duktiga i Södertälje. Hoppas du hittar en kurs som passar dig. Egentid är välbehövligt.

KRAM!!