fredag 21 april 2017

Antibes♥

Kära vänner! Här kommer ännu ett inlägg från Antibes och Juan-les-Pins.
Inte klokt att det snart är två veckor sedan vi åkte ner. Vart tar tiden vägen?!!


Ni som har följt mig länge kanske börjar känna igen denna klassiska vy från Antibes. Jag tröttnar aldrig på den!


En dag när vi var nere vid lekparken fick Theo en kompis.
De var båda fyra år och så lika till sättet... de hade det jättekul ihop.
Den dagen fick mannen och jag lite semester... om ni förstår vad jag menar *LER*.


Efter mycket spring i benen sa Theo att han ville äta lunch tillsammans med Caroline och hennes pappa.
Det tyckte vi allihopa var en jättebra idé! Så det blev en mysig långlunch innan beachen.



Barnen lekte i sanden och badade i havet och jag låg och solade, HOSTADE och fotade i bikini... Lyx!



Klockan blev mycket och det var dags att gå hem som Följa John... dobbidobbido!


Soluppgång och en ny dag från deras balkong.


På vår sista dag tog Johanna ledigt efter lunch så vi tog en lyxig måltid tillsammans i Juan-les-Pins.


Vi satt precis på stranden i sanden och njöt av riktig god mat. 


Det här ska jag bjuda på i sommar... fiskspett på en risottobädd i god sås.


Till efterrätt en utsökt Crème Brûlée... blir hungrig!



Jag trivdes utomordentligt bra på stranden i solen efter god mat och dryck.




Theo fick en skojig tillvaro med bad och glass och han cyklade så fint på strandpromenaden.







Det här var allt jag hade att bjuda på från Franska Rivieran för denna gång.
Vi ska ner igen i augusti och då får vi träffa Theos nya lillasyster. Ska bli jättekul och spännande!

Ha det gott min kära läsare och var rädd om dig!

Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

22 kommentarer:

Mamma C sa...

Fina bilder från Franska Rivieran. I Juli blir vår Axel storebror åt en liten Ellen.
Kram Mamma C

Anne-Marie sa...


Underbara bilder från Rivieran.
Nej, inte tröttnar man på sådana vyer.
Men att du gått och dragit så länge på lunginflammation utan att veta om det.
Låter väldigt jobbigt men tur att penicillinet börjar få effekt.
Skickar fortsatta krya-på-dig-kramar!

No34 sa...

Åhhhhh, så underbara bilder!!!!! Sol, hav, blommor, god mat & familjen - kan inte bli bättre!!!
Hoppas verkligen att Din hosta ger sig snart...
Krya & lördagskram från Kate

Channal sa...

Å så kul! En liten ny människa till er också. Två små flickor i sommar, mysigt.

KRAM

Channal sa...

Precis som din bergstopp! Den tröttnar jag aldrig på. Nu börjar penicillinet verka. Känns lite bättre.

KRAM

Channal sa...

Tack! Hackar o hostar lite... börjat bli lite bättre.

KRAM

Sweet Pea sa...

Oh my god så härliga bilder. Tror jag stannar på din sida idag och längtar mig bort ;)
Ha en go lördag och trevlig helg.
Kram Petra

Channal sa...

Tack! Längtar tillbaks jag också :-)

KRAM

HWIT BLOGG sa...

Ljuvliga bilder...helt underbara!
Kram från Titti

Channal sa...

Tack Titti! En underbar plats också.

KRAM

anettan sa...

Det ser helt underbart ut. Kram Anette

Channal sa...

Längtar tillbaks till värmen!

KRAM

Razzy sa...

Underbara bilder, hoppas lite av den värmen snart når oss i Sverige. Kram Eva

Channal sa...

Tack!
Det får vi verkligen hoppas! Vi håller alla tummar och tår!

KRAM

Annika sa...

SÅ fint. Härliga bilder från en fin resa.
Hoppas du mår bättre nu. Antar att du är sjukskriven ännu? Vet hur sjuk P var när han hade lunginflammation.
Kramar!

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Vilket vatten! Vilka färger! Vilket väder! Vilken mat! Det ser så underbart ut. Och visst är det extra roligt att åka till ställen där man har familj och kan därmed bo i ett hem. Påsklovet är en toppentid att att åka iväg på. Inte för varmt och inte för mycket turister på samma sätt som på sommaren.

Kram och ha en fin dag!

Anneli

Annika sa...

Vilket fantastiskt ställe. Så härliga bilder och nu längtar jag ännu mer efter värmen. Ha en fin dag. Kram Annika

Channal sa...

Tack! Penicillinet biter snabbt som tur är.

KRAM

Channal sa...

Tack! Det är perfekt att få komma dit både på påsk- och höstlovet, vädret är då helt UNDERBART!

KRAM

Channal sa...

Tack Annika! Längtar ihjäl mig efter värmen. En kall vår vi har i år.

KRAM

Blommiga Rutan sa...

Tack för underbara bilder från fantastiska Antibes. Längtar verkligen dit ner när man ser dina bilder.
Så roligt med en lillasyster. Han är jättesöt lilla Theo.

Kram Anncathrine

Channal sa...

Tack! Ska bli jättemysigt med en ny familjemedlem.

KRAM