torsdag 27 april 2017

Missa inte dessa TV-serier!

Äntligen på G igen efter sex arbetsdagar hemma... penicillinet biter snabbt som tur är.
När jag åkte till jobbet igår var det snöblandat regn och snålblåst... brrrrrr!


Helt plötsligt såg jag molnet öppna sig som ett hjärta och solen kom fram.
Hjärtat blev större och större och himlen blev blåare och blåare. 
Kunde inte fått ett bättre välkomnande till jobbet.


Nu över till några riktigt bra TV-serier som jag vill tipsa om.
Har du läst något av Liane Moriarty? Har alla hennes böcker. Har tipsat om dem tidigare. 
I somras läste jag hennes bok "Stora små lögner". I vintras kom den boken som TV-serie på HBO.

Big Little Lies


Men hallå, vilken serie. Vilka stjärnor. Vet inte om serien är bättre än boken men så välspelad och snygg.
Stellan Skarsgård är som klippt och skuren som Nicole Kidmans obehaglige make. SÅ BRA!
Och Reese Witherspoon har alltid varit en av mina favoriter sedan "Legally Blond". 



Man vet aldrig vad som kan dölja sig bakom den perfekta ytan i den vackra idyllen.
Enligt Vanity Fair är det en ny säsong på G. Men jag gillar att den är slut - som boken. En miniserie!


En annan miniserie som jag bara älskar är "Feud".
Stjärnspäckad serie som handlar om en av Hollywoods största fejder, den mellan Bette Davis och Joan Crawford.

  Feud 


Kan inte bli fel när dagens största legender spelar dåtidens ikoner.
Susan Sarandon som Bette Davis och Jessica Lang som Joan Crawford.
Jag har alltid varit helt crush på gamla svartvita Hollywoodfilmer. Intresset har jag fått av min pappa.
Han kunde allt om de gamla filmerna och stjärnorna. Tänk om han hade fått se denna serie... det hade han gillat.



Missa inte denna högklassiga fejd. 
Tycker även att serien är viktig än idag då den handlar om att vara kvinna och bli äldre i Hollywood.
Susan och Jessica är lysande. Mer av dem på vita duken tack!


Sen får du inte missa den helt underbara TV-serien "Divorce". Vilka karaktärer... längtar efter säsong 2.

Divorce


Vad har Frances (SJP) sett hos Robert... haha! Den mustaschen ger mig rysningar.
Serien ger många skratt samtidigt som den är väldigt tragisk. 


Sarah Jessica Parker är alltid så jäkla snygg och stilfull... precis som i "Sex And The City". 
Som i denna silverklänning från Valentino.


Jaha, så har jag sagt Hej då till "Girls". Sista säsongen (2012-2017) är gjord och jag gillar slutet.
Kan inget annat än att älska Lena Dunham och hennes karaktär Hannah.

⊱╮Girls 



Alla de här serierna som jag tipsar om går på HBO. 
Många bra filmer och serier där precis som på Netflix, SVT-play och TV4play. TACK!
Hur tittar du på TV-serier och filmer... har du något bra att tipsa om!

Kram till alla... Anna

(bilder lånade från nätet)

13 kommentarer:

Mamma C sa...

Oj, vad mycket bra du tipsade om. Vet att jag började att se Girls när den gick på ettan eller två:an för länge sedan.
Kram Mamma C

Channal sa...

Räcker att se sista säsongen. Tror inte att du behöver sa alla innan. De andra är jättebra!

KRAM Anna

Anne-Marie sa...

Det där hjärtat på himlen bland molnen var en symbolism på hög höjd som jag skrev hos Insta. :)
Fint att du blir bättre och bättre.
Jag ser väldigt litet på TV numera så har nog ingenting att tipsa om just nu.
Kramar!

Unknown sa...

Tack för tipsen! Har inte sett någon av dem. Känns som tjejserier som jag skulle älska , få se om jag får med maken att se dem. Kikar ni på dem tillsammans du o maken din? .
Kramis Pernilla

Channal sa...

Visst var himlen fin och hjärtat en vacker symbol.

KRAM

Channal sa...

Missa inte dessa! Kanonbra! Såg dem själv när jag låg nerbäddad. Serierna passar även män tycker jag. Mannen och jag ser "The Knick" tillsammans. Lite för rå för mig. Men jättebra!

KRAM

anettan sa...

Många fina tips. Tack. Kram Anette

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Tack för alla tips! Jätteroligt, har inte sett något av det du visar.
Så vacker bild med molnet. Men, helt otroligt att det är så få skoldagar kvar! Trodde först att du måste ha skrivit fel! Hjälp så fort tiden går.
Önskar dig en skön valborgsmässohelg
Kramar Anncathrine

Ps. Det vi skrev om igår, vore så roligt! det måste vi försöka få till.

Channal sa...

Hej!! Tiden går alldeles för fort. Ja, SÅ KUL!! Det vore inte helt omöjligt att få till. Bara att planera in tycker jag.

KRAM

Annika sa...

Vill du se ngt riktigt kul och underhållande och samtidigt jobbigt, så se Shameless. Helt underbar! William H Macy och co är strålande.
Divorce gillar jag också. Har aldrig tagit mig tid, hittills, att se Girls. Men förstår ju att den är bra. Big Little Lies biter jag nog tag i endera dagen!
Kram!!

Unknown sa...

Supertack för dessa tips. Alla verkar vara serier i min smak. Jag seper runt på Netflix med mera när jag försöker finna något att se.
Kram
Maria

Channal sa...

Tack! Den serien ska jag kolla in. Hoppas den finns här bara. Vet serier som du har tipsat om tidigare finns inte i Sverige. "Big Little Lies" är riktigt bra!

KRAM

Channal sa...

Varsågod! De är riktgt bra!

KRAM