söndag 14 januari 2018

Mycket gos!

Ett kärt återseende... sist vi sågs var i juli och då låg lilla Svea i mammas mage.


Hej! Här är lilla Svea 1 1/2 månad... så söt och go' med sina stora blå ögon och mörka fjuniga hår.


Här är Sveas mamma Sarah, hon är syssling med mina flickor Ida o Lotta. 
Så då är ju Frank och Svea pysslingar. Släktträdet det växer och brer ut sig. KUL!



Mammas syster var Sarahs farmor. Min mormor Ida är oljemålningen på väggen.


Mamma föddes den 17 mars 1925 och Svea kom den 1 december 2017.
Tänk, mammas allra bästa barndomsvän hette Svea. Ett vackert namn.


Klassiska rötvitrandiga Polarn o Pyret med matchande strumpor, en liten mössa och en pläd fick Svea av oss.


 

De är sex i familjen... vi får inte glömma katterna Harry o Uno och gulliga vovven Ruben .


Mamma och jag fick en mysig och trevlig söndagseftermiddag...



Gud vad gott! Årets första semla. Yummy, yummy, Yummy!


HUR ÄR DET MÖJLIGT? Är det verkligen söndag i dag igen? 
Nu känns det som att det nyligen var söndag och nypremiär på "Så ska det låta".
Kan det verkligen vara sant att det är söndag idag? Ja, det är sant!
För igår var det ju lördag och tjugondagknut. Så här hemma åkte julen ut.


Och igår, på lördagskvällen var flickorna och jag på bio. Vi såg Solsidan. Den är absolut sevärd.
Vi avslutade biokvällen med god mat... jag beställde in en hederlig 80-talsklassiker, en plankstek.


Imorgon kommer mannen hem, jippi!!
Du ska ha en bra start på veckan min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken myshelg med en massa trevligheter. Ha en bra start på din vecka du med.
Kram Carin

Anne-Marie sa...

Vilken stor och fin släkt du har Anna!
Ser verkligen mysigt ut.
Semlorna kommer tidigare och tidigare verkar det som. :)
Kramar!

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,
Vilka fina bilder på din familj och på dig.
Jag hörde att Solsidan var lite sorglig, stämmer det?
Vad trevligt med en tjej-kväll med döttrarna.

Ha det gott,
Kram, Anneli

Annika sa...

Allt ser så fint och mysigt ut.
Semlorna, åh blir avis på dem. Men får glädja mig över att jag har kompisar som bakar sådana åt mig här.
Ha det så gott!
Kram!

Channal sa...

Det är kul att kunna hålla kontakten med släkten och det är tacklare FB! Det var genom Face Book som vi fann varandra igen. Semlor är nästan för gott!

KRAM

Channal sa...

Tack! Nu ÄR det helg igen =)

KRAM

Channal sa...

Hej! Jag tyckte att Solsidan var rolig med lite allvar och igenkännande... så lite sorglig men inte alls lika sorglig som filmen om Ted. Den var riktigt sorglig... grät på slutet av filmen.

KRAM

Channal sa...

Tack, det var mysigt! Vilken tur med så bra kompisar!

KRAM

vaiybora sa...

wow !!! this is good family and baby so lovely.

หนังไซไฟ

Channal sa...

TACK!!